شناسهٔ خبر: 17491352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان غربی هزینه ساخت 2 صحن در کربلای معلی و نجف اشرف را تقبل کرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در راستای مشارکت در ساخت 2 صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلا و حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف هزینه ساخت دو هزار متر مربع از این مکان ها را تقبل کرد.

صاحب‌خبر -

قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در شورای اداری آذربایجان غربی با تشریح سفر اخیر هیاتی از آذربایجان غربی به عتبات عالیات افزود: در دیداری که با هیات امنای بازسازی عتبات عالیات داشتیم، مقرر شد یک هزار متر مربع از صحن عقیله بنی هاشم با هزینه هر مترمربع 40 میلیون ریال و یک هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف با هزینه هر متر مربع 30 میلیون ریال توسط استان تقبل شود.
وی با اشاره به مشارکت آذربایجان غربی در بازسازی یک خیابان و خروجی پارکینگ در سامرا برای سهولت تردد زائران اضافه کرد: در این شهر نیز خیابانی به طول یک کیلومتر و خروجی خاکی یک پارکینگ هم نیاز به زیرسازی و آسفالت داشت که برای بازسازی آن تعهد کردیم.
وی اظهار کرد: کل هزینه برآورد شده برای ساخت این 2 صحن حدود 80 میلیارد ریال است که هم اکنون بانوان خیر استان پیشقدم شده و هزینه ساخت 110 متر مربع از آن را متقبل شده اند.
وی با اشاره به تقسیم بندی این هزینه ها بیان کرد: کارکنان ادارات، مدیران، صنعت گران، تجار و هیات های مذهبی می توانند در این کار سهیم باشند.
استاندار آذربایجان غربی پشتیبانی از مکان های مذهبی در مقابل آماج حملات دشمنان اسلام را وظیفه مسلمانان عنوان کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم که چگونه گروه های تکفیری و تروریستی اماکن مقدس را تخریب و همه شیعیان، سنی ها و حتی مسیحیان را می کشند چراکه آنها به اهمیت وحدت مسلمانان با محوریت مضاجع شریف ائمه اطهار و اماکن مذهبی پی برده اند.
سعادت افزود: مسیری که انقلاب اسلامی طی می کند، در راستای نهضت امام حسین (ع) است و جای خرسندی است که شهروندان استان اعم از شیعه و سنی نسبت به این موضوع توجه دارند.
وی با اشاره به حرکت پر شور اربعین حسینی اظهار کرد: این حرکت یک حرکت مردمی و اسلامی در راستای خنثی سازی اهداف و توطئه های مستکبران است و باید روز به روز تقویت شود.
در شورای اداری آذربایجان غربی یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مربوطه خود ارائه کردند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

نظر شما