شناسهٔ خبر: 17491142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

برآورد یک تحلیلگر از «دنیای بورس»

با گسترش بازارهای مالی و جذب اقشار مختلف جامعه به این بخش فراموش شده از اقتصاد کشور، بالطبع شاهد حضور دیدگاه‌های مختلف و سلایق گوناگون در بورس هستیم. در این میان شاید ساده‌ترین روش برای کسب سود در بورس سوداگری و اغوای بی‌خبران باشد و شاید سخت‌ترین و دیربازده‌ترین راه، عمل براساس تحلیل و موشکافی دقیق پدیده‌های اثرگذار بر شرکت‌ها است.

صاحب‌خبر -

 

از طرف دیگر نفوذ فضای مجازی اعم از وب‌سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی رنگارنگ، حجم انبوهی از اطلاعات را به سوی مخاطبان و سرمایه‌گذاران گسیل می‌کند. هجوم افراد با گرایش‌های سوداگرانه و در جهت کسب منافع از طریق فریب مخاطبان عام در فضای مجازی مشکلات زیادی نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران خرد که حتی برای سرمایه‌گذاران بزرگ ایجاد کرده است. انتشار شایعات بی اساس، بی‌توجهی به وضعیت واقعی شرکت‌ها، صنایع و فضای کلان اقتصاد کشور و جهان، حرکت بازار صرفا بر مبنای اخبار و در نهایت عدم توجه به وظیفه اصلی بازار سرمایه جریان نقدینگی سرمایه‌گذاری‌ را به‌طور بسیار ناعادلانه و نه براساس لیاقت به سمت خاصی سوق می‌دهد. ادامه این روند منجر به دلسردی سرمایه‌گذاران و ایجاد فضای رعب‌انگیز در میان افراد تازه‌ وارد خواهد شد. زیان دیدگان قدیمی به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ موانع برای ورود سرمایه‌های جدید عمل می‌کنند و مجموعه این عوامل مشارکت سرمایه‌گذاران را به شدت کاهش داده و سرمایه را به‌عنوان شریان اصلی حیات بازارهای مالی از این بخش دور و دورتر می‌کند.

از طرف دیگر روزنامه‌ها با توجه به ساختار نشریات چاپی در بهترین حالت اطلاعات روزانه را با تاخیری 24 ساعته در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند حال آنکه برخی نیاز مخاطبان به شفاف‌سازی‌ها و دسترسی به اخبار سالم خصوصا در فضای بورسی لحظه‌ای است و ممکن است تصمیم‌گیری‌ سرمایه‌گذاران پیش از دسترسی به اطلاعات پایش شده و صحیح در همان لحظه اخذ شده و دسترسی به اطلاعات اندکی دیر شده باشد. گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» که همواره به‌عنوان یک رسانه علمی، حرفه‌ای و بی‌طرف در میان مخاطبان شناخته می‌شود به درستی این نیاز بازار را درک کرده و درصدد برطرف کردن این مشکلات ساختاری اقدام به راه‌اندازی سایت «دنیای بورس» کرده است. تکیه «دنیای بورس» بر تحلیل رویدادهای بورسی و پاکسازی اخبار درست از شایعات است. همچنین ارائه اطلاعات دقیق براساس مستندات شرکت‌ها در بهترین زمان ممکن برای تحلیل به‌صورت مختصر و مفید و پرهیز از گزافه‌گویی و ارائه حجم زیادی از اطلاعات از دیگر مشخصه‌های بارز این سایت تحلیلی به شمار می‌رود.

در صفحه اول سایت نمای کلی بازار مانند آنچه در TSETMC.COM آمده است در دسترس مخاطبان خواهد بود. اطلاعات بازار نیز به‌صورت لحظه‌ای به‌روز‌رسانی خواهد شد. ساختار این سایت براساس تحلیل در سه سطح کلان، صنعت و شرکت‌ها است. ایجاد صفحه مجزا برای هر نماد بورسی، فرابورسی و بازار پایه و ارائه اخبار، تحلیل و اطلاعات به‌روز‌شده کدال منبع بسیار مناسبی است تا استفاده‌کنندگان از این سرویس دسترسی به آرشیو طبقه‌بندی شده از اخبار و تحلیل‌های نماد مورد نظر در سطح شرکت داشته باشند. از طرف دیگر قسمت معرفی شرکت برای هر نماد نیز در ستونی مجزا به همین نام در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌است. در بخش صنایع و بازار کلان نیز اوضاع به همین منوال است. بررسی بازارهای موازی نظیر طلا، نفت، کالاهای پایه، ارز، بورس کالا، مسکن و اوراق بدهی در بخش کلان با ارائه آرشیو قیمتی در مواردی نظیر نفت، طلا، ارز و کالاهای پایه آن هم در حد نیاز مخاطبان بورسی از دیگر خدمات این سایت به شمار می‌آید.

متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات، با مراجعه به آدرس زير پس از پرداخت هزینه‌ای مناسب در «دنیای بورس» ثبت‌نام کنند.

www.donyayebourse.com

نظر شما