شناسهٔ خبر: 17491012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آغاز هجمه‌های دوباره به استقلال و علی منصور

رفقای قدیمی، منتقدان جدید

استقلال تهران به همتای خوزستانی‌اش باخت. بد هم باخت. شاید اگر کمک داور و اشتباه او نبود باید نتیجه‌ای غیر از این رقم می‌خورد. خیلی‌ها می‌گویند تیم علی منصور تاکتیک ندارد. خیلی‌ها حرف‌شان این است «پس بازیکنان در تمرین چه کار می‌کنند؟» و خیلی‌ها هم از این حرف می‌زنند که دیگر کافی است؛ منصوریان باید از استقلال برود. صدای هواداران در آمده و آن تعداد کمی هم که به آزادی می‌روند واقعا با معرفت هستند که به تماشای بازی‌های استقلال می‌نشینند. استقلال بیمار است و این بیماری با قرص و آمپول خوب نمی‌شود، بلکه نیاز به یک جراحی کامل دارد تا غده‌ای سرطانی که در بدنه این تیم وجود دارد را خارج کنند.

صاحب‌خبر -

دیگر صدای اعتراض‌ها را نمی‌شود کتمان کرد و با دادن وعده و وعید آنها را به آرامش برد. کار به جایی رسیده که دوستان قدیمی که حالا شاید رابطه خوبی با منصوریان نداشته باشند هم به صف منتقدان پیوسته‌اند. یکی از آنها میرشاد ماجدی است. بازیکن سابق استقلال که حالا از این تیم خیلی فاصله دارد. ماجدی می‌گوید: «من نمی‌خواهم خیلی مستقیم و ریز به ریز درباره استقلال حرفی بزنم، اما شما از هواداران هم که بپرسید تنها دیداری که از آن به خوبی یاد می‌کنند بازی با سپاهان است، اگر نه در هیچ مسابقه دیگری نه بازی خوبی از استقلال دیدیم و نه برنامه خاصی. بازیکنان استقلال برای حمله به سمت دروازه حریف هیچ کاری نمی‌کنند و برنامه‌ای ندارند. البته این را قبول دارم که استقلال جوان شده است و باید تاوان بدهد. با این حال باید به هواداران بگویم امسال منتظر روزهای خوب و پیشرفت چشمگیر نباشند. این تیم نیاز به هماهنگی دارد و در آینده بهتر می‌شود.»

ماجدی در حالی این حرف‌ها را می‌زند که ستار همدانی حرف‌هایش کمی تندتر است. همدانی که در زمان امیر قلعه‌نویی دستیار او در استقلال بود در این مورد می‌گوید: «روند استقلال سینوسی است. یک روز بالا و یک روز پایین. در این شرایط مشخص است که موفقیت حاصل نمی‌شود. من نمی‌خوام درباره استقلال زیاد صحبت کنم. این تیم سرمربی دارد و قطعا آنها خودشان می‌دانند چه کار می‌کنند، اما در بازی با استقلال خوزستان چند نکته وجود داشت که به تیم ضربه زد؛ استفاده از غفوری و نورافکن در پست‌های غیرتخصصی خط هافبک را به هم ریخته بود. هیچ کدام از این دو بازیکن تجربه بازی در پست‌هایی که قرار گرفته بودند را نداشتند. ضمن این که وقتی امید ابراهیمی در تیم نیست، باید بازیکنی به جای او در زمین بازی کند که تجربه لازم را داشته باشد. مثل فرشید باقری که می‌توانست در میانه میدان نظم را برقرار کند. استقلال می‌توانست با شکست استقلال خوزستان روی ریل موفقیت بیفتد، اما این اتفاق نیفتاد تا دوباره بحران یقه‌شان را بگیرد.»

شکست استقلالی‌ها بدون عذرخواهی!

علیرضا منصوریان برای چندمین بار شکست تیمش را توجیه کرد. او که پس از شکست مقابل تراکتورسازی گفته بود «اوت دستی هم تاکتیک است» تا نشان دهد حریف تاکتیکی جز اوت دستی نداشته، این بار هم شکست را گردن لیاندرو پادوانی انداخت. او گفت که این بازیکن حق اشتباه نداشته است، در حالی که اشتباه در فوتبال چیزی طبیعی است و اگر بازی در فضایی عادلانه‌تر برگزار می‌شد، استقلال باید 3 بر یک بازنده می‌شد. منصوریان در حالی بار دیگر دست به توجیه زد که یک بار هم از هواداران استقلال به خاطر شکست عذر نخواست. در چند سال گذشته معمولا به همین شکل بوده است. مربیان استقلال به جای آن که بپذیرند مشکل فنی بوده و ضعف خودشان باعث شکست شده، دست به توجیه باخت‌ها زده‌اند. آنها همین حالا و با وجود گذشت دو سه سال از شکست‌هایشان همچنان می‌خواهند عوامل دیگر را در باختشان مقصر بدانند. یکی از مربیان سابق این تیم جوی راه انداخته که در دوره او تعدادی از ملی‌پوش‌ها خیانت کردند و باعث شدند نتیجه نگیرد. یکی دیگر از مربیان استقلال هم بتازگی در ماجرای اختلاف رحمتی و منصوریان، مدام طوری حرف می‌زند که همه بدانند علت شکست او و تیمش تنها رحمتی بوده است و نه چیز دیگری. منصوریان هم با الگو برداری از روی دست این مربیان، همچنان از هواداران عذرخواهی نمی‌کند و به توجیه شکست‌های استقلال می‌پردازد.

منصوریان در رختکن به بازیکنان چه گفت؟

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال پس از شکست مقابل استقلال خوزستان با ناراحتی به رختکن تیم رفت و در حالی که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند به بعضی از بازیکنان تشر بزند، چنین کاری کرد. او پس از ورود به رختکن استقلال، خطاب به بازیکنان گفت: «خسته نباشید. بلند شوید. دوش بگیرید و بروید.» این تنها جملاتی بود که سرمربی استقلال در رختکن به زبان آورد و چیز دیگری دیگری نگفت. بعضی‌ها فکر می‌کردند او حداقل در رختکن به پادوانی انتقاد کند ولی منصوریان به این بازیکن با تجربه برزیلی هم چیزی نگفت. پادوانی روی گل دوم استقلال خوزستان اشتباه بزرگی داشت؛ در حالی که می‌توانست بسادگی به بازیکنان استقلال که اتفاقا در نیمه خودی پرتعداد بودند پاس دهد، به بازیکن استقلال خوزستان پاس داد و زمینه‌ساز گل دوم حریف شد. منصوریان هم پس از شکست همراه با بازیکنان ورزشگاه را ترک کرد و مستقیما به خانه‌اش رفت.

نظر شما