شناسهٔ خبر: 17490904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

چند فریم از فهرست 18 نفره تیم ملی بسکتبال

جابه‌جایی‌های همیشگی

قرار است لیگ برتر بسکتبال با برگزاری بازی‌های امروز به طور موقت تعطیل شود و تیم ملی برای رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا آماده شود. بر این اساس، 18 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا از شنبه دوم بهمن در سالن آزادی اردوی آماده‌سازی را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

اوشین ساهاکیان، علی الله‌ وردی، روزبه ارغوان، محمدحسین جعفری، بهنام یخچالی، امیرحسین خندان‌پور، محمد جمشیدی، امیرحسین رضایی‌فر، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، محمد حسن‌زاده، سورن دیر بوغوسیان، امیر صدیقی، صالح فروتن، احسان صمدی، محمد ترابی، اصغر کاردوست و وحید دلیرزهان همه دعوت‌شدگان به تیم ملی هستند. در این میان چند نکته وجود دارد.

اول) وقتی تیم ملی بسکتبال برای مسابقه‌های فیبا آسیا چلنج در تهران انتخاب شد، چند نفر از نسل طلایی به دلیل سن یا به اصطلاح جوانگرایی خط خوردند؛ ازجمله اصغر کاردوست، اما این بار چطور شده این بازیکن 31 ساله دوباره دعوت شده است؟

در همان زمان (شهریور) خیلی‌ها با انتقاد از برنامه جوانگرایی فدراسیون بسکتبال در فیبا آسیا چلنج، آن را کاملا نمایشی توصیف و در اندازه جابه‌جایی‌های همیشگی ارزیابی کردند. به نظر می‌رسد با دعوت اصغر کاردوست، موضعگیری منتقدان روی جوانگرایی فدراسیون بیراه نبود. سنتر تیم شهرداری اراک بازیکن قابلی است و بعد از حامد حدادی فقط او مناسب‌ترین پست پنج بسکتبال ایران است، اما آن جوانگرایی چه شد و این دعوت از کاردوست به چه معناست؟

دوم) یک روز بعد از انتشار اسامی 23 بازیکن در برخی رسانه‌ها، فدراسیون بسکتبال اسامی 18 بازیکن را روی سایت خود گذاشت. این کار، صرف‌نظر از چند دستگی و سبقت آنها در ارسال اخبار به جای عبور خبر از مسیر صحیح روابط عمومی، نوعی شتابزدگی در ارسال اخبار به رسانه‌ها را نشان می‌دهد که سبب ایجاد شائبه در میان رسانه‌ها برای انتشار اخبار صحیح می‌شود.

سوم) بزرگ‌نمایی در بیان گرفتن سهمیه از بسکتبال غرب آسیا در موقعیت کنونی بسکتبال منطقه چندان اهمیتی ندارد. تیم ملی بسکتبال با پنج تیم دیگر به میدان می‌رود و در شرایطی که پنج تیم از منطقه غرب، سهمیه مسابقه‌های 2017 ملت‌های آسیا را به دست می‌آورند، نباید گرفتن سهمیه آن هم برای تیم ملی بسکتبال کار چندان سختی باشد. فلسطین، سوریه، اردن، لبنان، عراق و ایران، برگزارکنندگان این بازی‌ها هستند.

چهارم) دعوت از 18 بازیکن با فرصت شش روزه تا شروع رقابت‌های غرب آسیا کار را از نظر کیفی در زمان باقیمانده دشوار می‌کند. بهتر بود 12 نفر انتخاب و سه نفر ذخیره برگزیده می‌شدند تا تیم از همین دوم بهمن و با بازه زمانی مناسب‌تر روی بازی‌های هفته آینده تمرکز می‌کرد. از طرفی غیبت میثم میرزایی، فرید اصلانی و عدنان دورقی که در یک سال اخیر در پروسه برنامه جوانگرایی فدراسیون جای داشتند و در تورنمنت‌های مختلف به میدان رفتند، در این دوره سوال‌برانگیز است و از طرفی، جابه‌جایی‌های همیشگی در تیم ملی بسکتبال را تداعی می‌کند.

نظر شما