شناسهٔ خبر: 17489044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

احتمال اعمال تغییرات گسترده در قوانین فوتبال

ورزش 3

فیفا قصد دارد تعداد تعویض ها را در وقت های اضافه افزایش دهد. در حقیقت تیم‌ها در وقت های اضافه قادر خواهند بود دو تعویض اضافه بر سه تعویض 90 دقیقه انجام دهند.

صاحب‌خبر -

مارکو فان باستن، مدیر توسعه فنی فیفا از احتمال تغییرات گسترده در قوانین فوتبال خبر داد.

به گزارش "ورزش سه"، کادر جدید فیفا با 48 تیمی کردن جام جهانی به نظر تغییرات اولیه مد نظر خود را ایجاد کرده اند و حال به دنبال اعمال دیگر تفکرات خود هستند. مارکو فان باستن که از مدیران ارشد فیفاست، از تغییرات گسترده در قوانین فوتبال خبر داد که در دست بررسی است.
پنالتی جای خود را به "تک به تک" خواهد داد

در دیدارهای حذفی که کار پس از وقت های اضافه به پنالتی ها می‌رسد، دیگر ضربات پنالتی زده نخواهد شد بلکه ضربه تک به تکی بین مهاجم و گلر اجرا خواهد شد که مهاجم باید حرکت کند و از فاصله 25 متری به توپ ضربه بزند. قانون مشابهی در ورزش هاکی وجود دارد. هر بازیکن 8 ثانیه فرصت خواهد داشت و هر تیم 5 ضربه خواهد زد.
 
 
حذف قانون آفساید
فان‌باستن در این رابطه گفت:" فوتبال شباهت زیادی به هندبال دارد. شخصا دوست دارم بدانم فوتبال بدون آفساید چگونه خواهد بود." این قانون نیز باز هم شبیه به قوانین هاکی است و هدف فیفا از برگزاری آن، ایجاد موقعیت های بیشتر و در نتیجه جذاب تر شدن فوتبال است.

کاهش جریمه هند
جریمه هند کردن در لحظه های مهم بازی کارت قرمز است ولی فان باستن از احتمال کاهش این جریمه به کارت زرد و یا اخراج موقت بازیکنان برای 5 تا 10 دقیقه خبر داد.

اجرای سیستم بسکتبال برای خطاها
فان خال در این رابطه گفت:" مثل بسکتبال، بازیکنان فقط 5 خطا می‌توانند انجام دهند و پس از آن باید زمین را ترک کنند.

فقط کاپیتان با داور صحبت می‌کند
این مورد نیز الهام گرفته از دیگر ورزش‌هاست که از حضور دیگر بازیکنان در کنار داور جلوگیری کرده و تنها کاپیتان با داور صحبت می‌کند، درست مثل راگبی.

 کاهش تعداد بازی ها
 فان باستن و همکارانش در جهت افزایش کیفیت بازی ها قصد دارند تعداد بازی ها را کاهش دهند. او در این رابطه گفت:" کیفیت بازی ها برای ما مهم است. تعداد بازی های رسمی یک فصل را از 80 بازی به 50 بازی کاهش خواهیم داد."فصل گذشته پرتغال 18 بازی رسمی و دوستانه برگزار کرد، در حالی که یک باشگاه اسپانیایی ممکن است 67 بازی در طول یک سال انجام دهد.

افزایش تعداد تعویض‌ها
فیفا قصد دارد تعداد تعویض ها را در وقت های اضافه افزایش دهد. در حقیقت تیم‌ها در وقت های اضافه قادر خواهند بود دو تعویض اضافه بر سه تعویض 90 دقیقه انجام دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما