شناسهٔ خبر: 17488019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اعتراض هاشمی به عملکرد اقتصادی دولت

وکیل خانوادگی هاشمی می‌گوید هاشمی با وجود ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 92 اعتقاد داشت که توان گذشته را ندارد. علیزاده طباطبایی همچنین برخی اعتراض‌های مرحوم هاشمی به آقای روحانی را بازگفته است.

صاحب‌خبر -
روزنامه کیهان: محمود علیزاده در مصاحبه‌ای که با عنوان 30 سال با خانواده هاشمی از سوی روزنامه شرق منتشر شده، درباره عدم احراز صلاحیت هاشمی در انتخابات سال 92 می‌گوید: «هاشمی گفت من یک تکلیفی داشتم و باید خودم را عرضه می‌کردم. قانون هم یک مکانیسمی دارد. وقتی شورای نگهبان رد کرد، دیگر تکلیف من هم انجام شده است.  وی گفت یک تکلیفی از دوش من برداشته شد. راحت شدم...هاشمی می‌گفت من الان مانند دهه 70 توان ندارم».
 
وی با بیان اینکه «هاشمی دیدارهای مرتب با روحانی نداشت اما بعضا نکاتی را به روحانی تذکر می‌داد»، به اعتراض هاشمی به عملکرد اقتصادی دولت اشاره کرد. علیزاده در پاسخ به این سؤال که «به چه مواردی در عملکرد دولت اعتراض داشت؟»  تصریح کرد: به مسائل اقتصادی معترض بود و به موضوع سرمایه‌گذاری نقد داشت. هاشمی می‌گفت زمانی که من دولت را تحویل گرفتم، مسائل و مشکلات آن خیلی زیاد بود، ولی ما مسائل را حل کردیم. این انتقادات را می‌گفت؟ قطعا می‌گفت. روحانی نظر خودش را دارد. خیلی جاها به نظر هاشمی عمل می‌کرد و خیلی جاها هم عمل نمی‌کرد. یکی از اختلافات بین هاشمی و روحانی که من دیدم درباره استقلال سازمان برنامه بود. هاشمی می‌گفت حرف آخر را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید کارشناس بزند و نه آدم‌های سیاسی.
 
یادآور می‌شود هاشمی پیش از این نیز در برخی دیدارهای عمومی گفته بود دولت حمایت مالی از کارخانجات را 3 سال دیر شروع کرد و با 20 درصد از نقدینگی موجود که در حال افزایش است، می‌توان مشکل بیکاری جوانان را که معضلی بسیار خطرناک  است حل کرد.

نظر شما