شناسهٔ خبر: 17486616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون کتابخانه های عمومی کشور:

ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

R41371/P1336/S6/CT11

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود گفت: پیشرفت جامعه از مسیر کتابخوانی عبور می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اسماعیل شفاعی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی که در کتابخانه دکتر حصیبی اراک برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نهاد کتابخانه دور از سیاست است و شاخصه اصلی ارتقاع سطح دانایی محسوب می‌شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همت و تلاش مدیران و مسئولان ارگان‌های متولی را می‌طلبد و این افراد موظفند در این راستا اقداماتی جدی داشته باشند.

شفاعی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه های پیشرفت جامعه تشویق جوانان و عموم به کتاب خواندن است چراکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان می‌تواند در مقابله با توطئه های دشمنان برای مهم‌ترین قشر این جامعه موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی در جامعه ارتباط مستقیم با رشد شاخص های فرهنگی جامعه دارد، رشد شاخص های فرهنگی می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی محورهای توسعه ای بخش های مختلف کشور مؤثر باشد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی یکی از مهمترین نیازهای اساسی جامعه محسوب می شود.

کتابخانه‌های سطح استان مرکزی مجامعی توانمند هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سطح استان مرکزی گفت: با توجه به فعالیت مثبت کتابخانه‌های سطح استان مرکزی می‌توانیم مجموعه این نهادها را مجموعه‌ای توانمند و با عملکردی مطلوب تلقی کنیم.

علی اکبر احمدی افزود: همه ما موظفیم که در راستای ارتقاع سطح علمی و کیفی این مجامع تلاش کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم در این راستا با نهایت همدلی و انسجام قدم برداریم تا تمامی اهداف این نهاد محقق شود.

استان مرکزی دارای 30 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای است

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به میزان فضای برآورد شده کتابخانه‌ها برای هر نفر در سطح استان مرکزی گفت: درحال حاضر به میزان 30 هزار متر مربع فضا به کتابخانه‌های سطح استان مرکزی اختصاص داده شده است.

امین کمالوندی افزود: درحال حاضر استان مرکزی دارای 73 باب کتابخانه نهادی با ظرفیت 50 هزار و 846 نفر عضویت است که امیدواریم از این ظرفیت موجود به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: تاکنون اقداماتی اعم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی متفاوت، نشست کتابخوان، احداث کتبخانه در نواحیه حاشیه‌ای شهر و روستایهای دارای جمعیتی بیش از 2 هزار و 500 نفر، ایجاد 530 ایستگاه مطالعه در اماکن پر تردد و تزریق و تقویت کتاب به مجامع کتبخوانی در سطح استان مرکزی به اجرا رسیده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم با احدای لوح تقدیری به مدیرکل سابق کتابخانه‌ها عمومی استان مرکزی از زحمات دوره خدمت وی به نهاد کتابخانه تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما