شناسهٔ خبر: 17486025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان مازندران

ساری میزبان المپیاد مقدماتی فرش دستباف شد

R41358/P1336/S6,74/CT12

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در مرکز مازندران شهرستان ساری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی هفتم بهمن در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می‌شود.

آقاگل زاده، مسئول امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: از بین شرکت کنندگان نفرات برتر در رشته‌های طراحی، بافت، مرمت و مواد اولیه و رنگرزی به عنوان چهار نفر اصلی و نفرات دوم به عنوان چهار نفر ذخیره در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی انتخاب و به المپیاد کشوری فرش دستباف که در اسفند ماه سالجاری در شیراز برگزار معرفی می‌شوند.

برگزاری جلسه دفاع رساله دکتری حقوق جزا و جرم شناسی در دانشگاه مازندران

نخستین جلسه دفاع از رساله دکتری در رشته حقوق جزا و جرم شناسی در دانشگاه مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

در این جلسه دانشجو فتاح جعفری زاده رساله خود تحت عنوان بزه دیده شناسی قتل عمدی از شخصیت شناسی تا پیشگیری، مطالعه نظری- کاربردی در استان فارس از سال 81 تا 89 را در حضور هیئت داوران دفاع کرد.

دومین جلسه دفاع از رساله دکتری رشته حقوق جزا و جرم شناسی به منظور دفاع از رساله دانشجو مسعود قاسمی تحت عنوان " سیاست جنایی تقنینی ایران و انگلستان در جرم مشهود " در برابر هیئت داوران برگزار شد.

هوشمندسازی کنترل ترافیک در مرکز مازندران

معاون عمرانی شهرداری ساری از اجرای فاز نخست طرح جامع ترافیکی در مرکز مازندران خبر داد و گفت: فاز دوم طرح جامع ترافیکی در سال آینده انجام می‌شود.

مرکز مازندران با داشتن جمعیت بیش از 300 هزار نفری به طور ثابت و جمعیت شناور، شامل تردد مسافران از غرب به شرق کشور، توریسم‌پذیر بودن در ایام مختلف سال، تردد روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اطراف برای فعالیت‌های اداری و نیز به لحاظ مرکزیت و مبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی سبب می‌شود روزانه دو برابر به جمعیت ثابت شهری اضافه شود.

دلایل مختلفی که به رشد فزاینده جمعیت مرکز مازندران کمک می‌کند این‌بار سبب شد تا بار ترافیکی خودروها معضلی را برای شهروندان و مسئولان امور شهری در ساری ایجاد کند.

درآمد 6 میلیاردی کشاورزان از فروش گل نرگس

کشاورزان مازندران با پرورش و فروش گل نرگس سالانه 6 میلیارد تومان درآمد کسب می کنند.

 شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گل نرگس امسال در 45 هکتار از زمین های مازندران کشت شد که این سطح درمقایسه با پارسال بیش از 20 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه مازندران جایگاه سوم تولید گل نرگس را در کشور دارد افزود: سالانه 5 میلیون شاخه گل نرگس و 200 تن پیازچه این گل در استان تولید و 6 میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان منطقه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 25 هزار نیروی کار سالانه بصورت مستقیم وغیر مستقیم و 400 بهره بردار در مازندران فعالیت دارند.

دوری از تجمل گرایی، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

فرماندار ساری گفت: دوری از تجمل گرایی، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

احمد حسین زادگان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار داشت: کاهش ارزش‌های اجتماعی باعث تهی شدن جامعه از هویت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان شورای فرهنگ عمومی باید با نگاه روانشناسانه و بر اساس نیازهای افراد به این حوزه ورود یابند، افزود: به این شیوه می‌توان، رفتارهای سازش یافته و بداخلاقی را درمان کرد.

تعویض هزار متر لوله فرسوده در قائم‌شهر

مدیر امور آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر گفت: در راستای با اصلاح شبکه آبرسانی در منطقه اسکندرکلا، نسبت به تعویض هزار متر لوله فرسوده در این منطقه اقدام شد. 

عبدالرضا سعیدی، افزود: در اجرای عملیات اصلاح شبکه در اسکندرکلا، هزار متر لوله فلزی فرسوده، به دلیل شکستگی‌های متعدد و به منظور کاهش هدر رفت آب تعویض شد.

وی با بیان اینکه، 340 متر اصلاح و 840 متر توسعه شبکه در امور آبفای شهری قائم‌شهر انجام شد، تصریح کرد: 64 انشعاب آب نیز در سطح شهر استانداردسازی شد.

انتهای پیام/

نظر شما