شناسهٔ خبر: 17485629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل پایانه مسافربری خمینی‌شهر مطرح کرد:

ایجاد اشتغال برای ۸۰۰ نفر با تکمیل مجتمع چندمنظوره خمینی شهر

اصفهان - مدیرعامل پایانه مسافربری خمینی‌شهر گفت: با تکمیل مجتمع چندمنظوره و پایانه مسافربری خمینی شهر ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفرغیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدتقی صهری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نخستین ویژگی مجتمع چندمنظوره و پایانه مسافربری خمینی‌شهر مردمی و خودجوش بودن آن است، اظهار داشت: نبود پایانه مسافربری و هتل برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در خمینی‌شهر محسوس بود و با توجه به کمبود بودجه شهرداری خمینی شهر امکان ساخت این مجموعه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بر این اساس تصمیم بر آن شد که شرکت تعاونی در این راستا با همکاری شهرداری به ثبت برسد که بدین ترتیب مرکز فرهنگی، آموزشی، خدماتی و پایانه مسافربری مهربین خمینی‌شهر در سال ۸۷ تاسیس شد، افزود: ۵۶ هزار سهم برای این مجموعه در نظر گرفته شد که تاکنون ۴۹ هزار سهم از این تعداد واگذار شده است.

مدیرعامل مجتمع چندمنظوره و پایانه مسافربری خمینی‌شهر با بیان اینکه متراژ زمین آزادسازی شده پروژه تاکنون ۱۸ هزار مترمربع است، بیان داشت: آزادسازی ۱۶ هزار مترمربع زمین در دست اقدام است که به زودی به این مجموعه اضافه می شود.

وی با بیان اینکه متراژ کل زمین پروژه حدود ۳۸ هزار مترمربع است که ۹ هزار متر مربع آن به  انجام رسیده است، تاکید کرد: این مجتمع دارای هفت طبقه مشتمل بر سه طبقه پارکینگ با ظرفیت ۵۲۵ سواری و ساختمان‌های اداری و تجاری و سالن پایانه در دیگر طبقات است.

نوع خدمات مجتمع چندمنظوره فرهنگی، آموزشی، خدماتی است

صهری با اشاره به اینکه نوع خدمات این مجموعه فرهنگی، آموزشی، خدماتی و پایانه مسافربری است، ابراز داشت: این مجموعه با مشارکت ۴۵ درصدی شهرداری خمینی شهر و ۵۵ درصدی سایر سهامداران تکمیل شده است و ارزش هر سهم این مجموعه در حال حاضر ۵۰۰ هزار تومان است، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از افراد حقیقی و حقوقی جزو سهامداران این مجموعه شده‌اند.

وی با بیان اینکه این مجتمع چندمنظوره دارای سه فاز است، اضافه کرد: فاز یک این مجموعه شامل پایانه مسافربری در تاریخ ۲۵ مردادماه مصادف با ولادت امام رضا (ع) به صورت آزمایشی افتتاح و بهره‌برداری شد و با سه غرفه فروش بلیت و اعزام مسافر فعالیت می‌کند که سه غرفه دیگر تا پایان سال به این مجموعه اضافه می شود.

مدیرعامل مجتمع چند منظوره و پایانه مسافربری خمینی‌شهر با اشاره به اینکه پس از کامل شدن این مجموعه  برای ۳۰۰ نفر  به شکل مستقیم و ۵۰۰ غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، بیان داشت: این مجتمع پس از بهره‌برداری مجهز به تمامی خدمات مورد نیاز مسافری خواهد بود و دارای، شهربازی، هایپر مارکت، هتل، تالار برای جشنواره و سوگواره آمفی تئاتر، ۶۰ غرفه تجاری و ۵۰ سوییت اداری ۶۰، ۴۰ و ۸۰ متری است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سفت کاری مجموعه و ۱۰۰ در صد محوطه سازی به وسعت هشت هزار مترمربع انجام شده است، گفت: ۷۰ درصد پروژه در حد خاکبرداری انجام و آماده فوندانسیون و سفت‌کاری است.

برآورد ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت مجتمع چندمنظوره خمینی شهر

وی با اشاره به احداث پست برق و گاز، جایگاه کارواش، پمپ بنزین در این مجموعه اضافه کرد: طبقه همکف با هزار متر ساختمان شامل بخش‌های شرکت‌های مسافربری، دفتر خدمات ارتباطی، پلیس به اضافه ۱۰ و دولت پیشخوان، غرفه‌های بسته بندی، بار، فروش و ملزومات سفرهای زیارتی و سیاحتی است.

صهری تصریح کرد: طبقه اول مجموعه شش هزار متر به شکل هایپرمارکت، طبقه دوم شامل شش هزار متر مجموعه تالار با ظرفیت ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفره، طبقه بعدی شامل مجموعه اداری و رستوران بام و بخشی از فاز اول و دوم طبقه آخر شامل هتل و سالن آمفی تئاتر ۵۰۰ نفره است.

وی با بیان اینکه هتل این مجتمع مجهز به ۱۰ سوییت کامل، هتل و رستوران است، گفت: هزینه کامل این مجموعه ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تاکنون ۱۲ و نیم میلیارد تومان هزینه شده که چهار و نیم میلیارد تومان توسط شهرداری پرداخت شده است.

مدیرعامل مجتمع چندمنظوره و پایانه مسافربری خمینی‌شهر تاکید کرد: مجموعه‌ای با ارائه خدمات فرهنگی آموزشی و پایانه مسافربری برای نخستین بار است که در کشور ایجاد می شود و از دیدگاه ارائه صفر تا ۱۰۰ خدمات مسافری مانند هلال احمر، اورژانس، آموزش زیارت، کتابخانه نمایشگاه در کشور بی نظیر است. 

نظر شما