شناسهٔ خبر: 17485123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طی مراسمی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی معرفی شد

در مراسمی با حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علی اکبر احمدی به عنوان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز در مراسمی با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علی‌اکبر احمدی به عنوان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی معرفی و از خدمات امین کمالوندی مدیرکل قبلی قدردانی شد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فارغ از نگاه‌های سیاسی به دنبال اعتلای فرهنگ جامعه بوده و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

اسماعیل شفاعی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر توجه به موضوع فرهنگ است که نهادهای فرهنگی باید با تدوین برنامه‌های  منسجم و اصولی در راستای رفع این دغدغه گام بردارند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها مراکز پژوهش محور هستند که با جدیت به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارتقای دانایی را ویژگی بارز نهاد کتابخانه‌ها عنوان و تاکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های متولی باید در این راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند.

مدیرکل قبلی کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: هم اینک 30 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در استان برآورد شده که به ازای هر 100 نفر 2.05 فضای کتابخانه در سطح استان وجود دارد.

امین کمالوندی افزود: در استان مرکزی همچنین 73 باب کتابخانه نهادی با 50 هزار و 864 نفر عضو وجود دارد.

به گفته وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف، نشست کتابخوان، ساخت کتابخانه در حاشیه شهرها، سکونت‌های غیر رسمی و روستاهای پر جمعیت بالای 2 هزار 500 نفر جمعیت، ایجاد 530 ایستگاه مطالعه در اماکن شلوغ، تقویت و تزریق کتاب‌های موجود و... بخشی از اقدامات صورت گرفته در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87011/ن30

برچسب‌ها:

نظر شما