شناسهٔ خبر: 17481772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

۲۱۷ زمین لرزه در یک ماه گذشته در کشور

بر اساس گزارش های دریافتی از شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور ، آذرماه سال 95 در مجموع 217 زمین لرزه با بزرگای بین دو و نیم تا پنج ریشتر ثبت شده که بزرگترین زلزله با قدرت پنج ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در منطقه ای در فاصله 12 کیلومتری شهداد استان کرمان رخ داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز:بر اساس گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از این تعداد،  129زمین لرزه  با بزرگای بین دو و نیم تا سه ریشتر(59 درصد ) 80 زلزله با بزرگای بین سه تا چهار ریشتر(37درصد) و  8 زمین لرزه با بزرگای چهار ریشتر( 4 درصد)، آبان ماه گذشته در کشور رخ داده است.

بر اساس همین گزارش، در  مدت زمان یاد شده، زمین‌لرزه ای با بزرگی بیش از دو و نیم ریشتر (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان روی نداده است.

همچنین بنا به گزارش وقایع لرزه‌ای ، در  آبان ماه سال 95 در محدوده مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی  دو و نیم ریشتر به بالا رخ نداده است.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در آذر ماه سال 95، تعداد 849 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از یک ریشتر که در ایران و نواحی مرزی روی داده است را ثبت و تعیین محل کرده‌اند.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتابنگار نصب شده در گستره مناطق 22گانه برخوردار است که به صورت 24 ساعته وضعیت زمین‌لرزه‌های منطقه را ثبت و به اتاق مدیریت بحران تهران گزارش می‌دهد و به زودی تعداد این شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزایش می‌یابد.

منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما