شناسهٔ خبر: 17475846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رونمایی ا زکتاب شعر طنز"از افاضات شیخ انصاری" در چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان

کتاب شعر طنز "از افاضات شیخ انصاری" با حضور نویسنده این کتاب راشد انصاری در چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در بخش جنبی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رییس حوزه هنری استان هرمزگان در آیین رونمایی این کتاب بیان کرد: کتاب "از افاضات شیخ انصاری" هشتمین کتاب این طنز پرداز بزرگ هرمزگانی است که افتخار چاپ آن را حوزه هنری بر عهده داشت.

انوشیروان پیشدار افزود: آثار راشد انصاری به عنوان یکی از بزرگترین طنز پردازان کشور و استان هرمزگان تا کنون در بسیاری از رسانه ها و مطبوعات چاپ و توانسته جایگاه رفیعی در میان شاعران طنز پرداز کشور بدست اورد.

وی در آخر اضافه کرد: به زودی کارگاه های طنز با حضور راشد انصاری برای طنز پردازان جوان استان برگزار می‌شود که امیدواریم قدمی باشد در راه ارتقا شعر طنز در هرمزگان.

علی رضایی پژوهشگر و نویسنده فقید هرمزگانی در بخش دیگری از آیین رونمایی از کتاب شعر طنز"از افاضات شیخ انصاری" با بیان اینکه طنز و طنازی در ایران ریشه ای کهن دارد بیان کرد:  از دیرباز طنز به عنوان یکی از الزامات و یا به بیان بهتر یک ادبیات رایج در میان مردم ایران رایج بوده و در واقع میتوان گفت به واقع ایرانیان مردمی طناز بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی نخبگان ایران از قالب طنز برای گفتار های خود استفاده میکرده اند گفت: جدی ترین سخنان برای اثر گذاری بیشتر غالبا در قالب طنز بیان میشود که میتوان به سعدی و مولوی به عنوان دو شاعر طناز ایرانی که توانسته اند از قالب طنز برای بیان وجودی انسان ها استفاده کنند اشاره کرد.

این پژوهشگر هرمزگانی خاطر نشان ساخت: طنز در ایران به حوزه های عام و اجتماعی تقسیم می‌شود که هر کدام شاخصه ها و کاربردهای خود را در میام مردم دارد.

رضایی اضافه کرد: راشد انصاری توانسته با با طنز پردازی های زیبا و انتشار آنها در رسانه های مختلف قلمرو هرمزگان را وسعت ببخشد و نشان داد که میتوان از این قالب در معرفی فرهنگ جنوب و استان هرمزگان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در آثار راشد انصاری میتوان شاخه های مختلف طنز را مشاهده کرد که یکی از بارزترین خصوصیت های آن مردمی بودن است.

رضایی در پایان خاطر نشان ساخت: انصاری طنز پردازی است که جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده و توانسته در میان عوام مردم خود را تثبیت کند.

 

 

 

نظر شما