شناسهٔ خبر: 17474632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل/ العبادی: جهان مدیون عراق است

71516

نخست‌وزیر عراق با اعلام آغاز تحرکات نیروهای عراقی به سمت غرب موصل، از ائتلاف نظامی عربستان خواست به این کشور برای بازگشت آوارگان به مناطقشان و بازسازی شهرهای آسیب‌دیده کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: نیروهای عراقی تحرکات خود را به سمت مناطق تحت سیطره داعش در غرب موصل آغاز کرده‌اند. داعش قدرت خود را از دست داده و دچار ضعف زیادی شده است.

العبادی به جزئیات عملیات نیروهای عراقی در بخش غربی شهر موصل اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که نیروهای عراقی به سیطره کامل بر شرق موصل نزدیک شده‌اند.

وی گفت: ما در حمایت از شهروندان عراقی و کاهش تلفات در میان نیروهای امنیتی موفق شدیم. من از "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" به رهبری عربستان می‌خواهم در بازگشت آوارگان عراقی به منازلشان و بازسازی شهرهای آسیب دیده به ما کمک کند. این مسئله روابط میان عراق و کشورهای عضو این ائتلاف را تقویت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: جهان مدیون عراق است؛ چراکه کشور ما به جای جهان با تروریسم می‌جنگد. ما از نیروهای امنیتی و شهروندان می‌خواهیم نسبت به عملیات‌های تروریستی هوشیار باشند و احتیاط به خرج دهند.

اخیرا احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان گفته بود که گام آتی "ائتلاف اسلامی" شکست داعش در موصل و رقه خواهد بود.

العبادی گفت: سیاست آمریکا در عراق برپایه یک هدف مشترک یعنی مبارزه با تروریسم است. داعش خطری علیه عراق، منطقه، جهان و آمریکاست. عراق در جنگ علیه داعش موفق عمل کرد و ما برای برقراری روابط متوازن با واشنگتن در سایه احترام به حاکمیت ملی و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنیم.

وی درباره سفرش به آلمان در ماه فوریه برای حضور در کنفرانس مونیخ گفت: این کنفرانس بر امنیت اروپا و خاورمیانه و جهان متمرکز خواهد بود. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به عراق در مرحله مابعد داعش کمک کند.

العبادی تأکید کرد: عراق در این کنفرانس نقش خود را بعد از پیروزی‌هایش علیه داعش توضیح خواهد داد. بعد از پایداری عراق و آزادی شهرها از لوث تروریسم با کمترین خسارت‌ها مسئولان بین المللی به بغداد آمدند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم در بازسازی مناطق و در بعد انسانی و امنیتی به ما کمک کند. ما بعد از آزادی نینوا به پشتیبانی هوایی نیاز نداریم.

از سوی دیگر نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود منطقه "الاثریه" در کرانه غربی موصل را آزاد کردند.

نیروهای مبارزه با تروریسم نیز تکمیل عملیات بازپس گیری شرق موصل را اعلام کردند.

انتهای پیام

نظر شما