شناسهٔ خبر: 17474610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهادت دو فلسطینی در حمله صهیونیستها به روستای «ام حیران»

عضو دفتر سیاسی حماس: اقدامات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در این روستا در نقب اشغالی، جنایت نژادپرستانه علیه ملت فلسطین در داخل و تنش آفرینی خطرناک صهیونیستها است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویدادهای سرزمیهای فلسطینی در سایه جنایات همه جانبه نظامیان صهیونیست به شرح زیر است.

شمار شهدای انتفاضه به 277 نفر رسید
­با شهادت دو فلسطینی دیگر در درگیری با نظامیان صهیونیست طی شب گذشته و صبح امروز شمار شهدای انتفاضه قدس به 277 نفر رسید. 
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) ؛ «نضال داود مهداوی» 44 ساله در پی تیراندازی شبانه صهیونیست‌ها در طولکرم (کرانه باختری) به شهادت رسید. در جریان یورش شب گذشته نظامیان صهیونیست به منطقه طولکرم در کرانه باختری  چندین فلسطینی نیز  زخمی شدند.  همچنین در یورش صبح روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست به منطقه ام الحیران در نقب (جنوب فلسطین اشغالی) یک فلسطینی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.  با شهادت این دو نفر شمار شهدای انتفاضه قدس که از اول اکتبر 2015 آغاز شده تاکنون به 277 نفر رسید.

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به روستای ام حیران
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در روستای ام حیران در صحرای نقب واقع در سرزمینهای اشغالی 1948 دو فلسطینی شهید شدند.
نظامیان صهیونیست این روستا را منطقه بسته و ورود و خروج را ممنوع اعلام کردند.
منابع فلسطینی گفتند نیروهای اشغالگر صهیونیست عملیات وارد  کردن تجهیزات تخریب خانه ها را به روستای ام الحیران را آغاز کرده اند.
بیشتر ساکنان روستای ام حیران در داخل مسجد محاصره شده اند و صهیونیست ها برخی دیگر را نیز از روستا بیرون رانده اند.
ایمن عوده نماینده عرب کنست نیز به علت اینکه بر اثر یورش نظامیان صهیونیست به این روستا  زخمی شد، به بیمارستان منتقل شد.
رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی از نظامیانش در روستای ام حیران اذعان کرد.
فراکسیون نمایندگان عرب کنست به رژیم صهیونیستی درباره نابود کردن روستاهای عربی در اطراف صحرای نقب و ساخت شهرک های صهیونیست نشین به جای آنها هشدار داد.

حماس: جنایات صهیونیستها در ام حیران، نژادپرستانه است
 پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: جنبش مقاومت اسلامی، حماس، اعلام کرد: اقدامات نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست در روستای ام حیران در صحرای نقب اشغالی جنایتی نژادپرستانه است. 
عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: اقدامات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در روستای ام حیران در نقب اشغالی، جنایت نژادپرستانه علیه ملت فلسطین در داخل و تنش آفرینی خطرناک صهیونیستها است. 

نظامیان صهیونیست 12 فلسطینی را بازداشت کردند
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد منابع فلسطینی گفتند نیروهای اشغالگر صهیونیست 12 فلسطینی را در حمله به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کردند.

زخمی شدن یک فلسطینی و بازداشت دو تن دیگر در شرق نابلس
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: با یورش شهرک نشینیان صهیونیست به مقبره حضرت یوسف در شرق نابلس، نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی درگیر شدند که به زخمی شدن یک فلسطینی و بازداشت دو تن دیگر از آنان منجر شد.

پدر شهید فلسطینی: پسرم هنگام خروج از منزل شهید شد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: پدر شهید موسی یعقوب اعلام کرد نظامیان صهیونیست  هنگامی که پسرم در حال خروج از منزل بود به طرف او تیراندازی کردند.

رژیم صهیونیستی بر ارتفاع دیوار مرزی فلسطین اشغالی با مصر افزود
پایگاه اینترنتی العهد لبنان به نقل از پایگاه اسرائیل دیفنس نوشت: اداره به اصطلاح «مدیریت مرزی» رژیم اشغالگر قدس به ریاست عیرن آویر و بخش مهندسی و ساخت و ساز وزارت امنیت رژیم صهیونیستی، طرح بلندتر کردن دیوار مرزی با مصر در منطقه حولوت را به پایان برد.
طرح ساخت دیوار مرزی با مصر تحت عنوان «ساعت شنی» در سال 2014 تکمیل شد. این دیوار که طول آن به 242 کیلومتر می رسد و مجهز به سامانه های هشدار دهنده است، منطقه کرم شالوت و ایلات را با یکدیگر مرتبط می کند و مانع از ورود کسانی می شود که از طریق آفریقا قصد ورود به فلسطین اشغالی دارند.
در پی سقوط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اکنون صهیونیستها از اینکه این پهپاد به دست ایران برسد وحشت دارند. 

صهیونیستها نگرانند پهپادی که در جنوب لبنان سقوط کرده است به دست ایران برسد
پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: بیانیه مقاومت اسلامی لبنان درباره پیدا شدن پهپاد رژیم صهیونیستی، خشم رسانه های این رژیم را برانگیخت. 
پایگاه اسرائیلی «عنیان مرکزی» نوشت: اسرائیل نگران آن است که این هواپیما به دست ایران برسد. 
بر اساس اطلاعات اولیه اینکه عامل قطع ارتباط با هواپیما، نقص فنی یا دشمن بوده است هنوز تایید نشده است.


نظر شما