شناسهٔ خبر: 17472503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب سخنان روحانی در رسانه های اسپانیا/توافق هسته ای مورد مذاکره مجدد قرار نمی گیرد

مادرید- ایرنا- دو خبرگزاری افه و اروپاپرس در بازتاب سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به نقل از وی اعلام کردند : ایران توافق هسته ای را مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، اروپاپرس در گزارش خود با تیتر 'روحانی فکر نمی‌ کند که ترامپ بتواند کار زیادی برای تغییر توافق هسته ای انجام دهد'، نوشت: رییس جمهوری ایران روز سه شنبه در مورد توافق هسته ای امضا شده با قدرت های جهانی‌ ابراز خوش بینی‌ کرده و اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا نمی‌ تواند آن را به طور یکجانبه لغو کند.
اروپاپرس به نقل از روحانی ، اظهارات ترامپ در مورد توافق هسته ای را شعاری خواند و اشاره کرد که رئیس جمهوری ایران از آینده توافق هسته ای خوش بین بود زیرا آن را برای آمریکا مطلوب می‌ دانست.
خبرگزاری افه نیز در گزارشی با تیتر 'روحانی اعلام داشت که ایران بخاطر ترامپ به مذاکره مجدد توافق هسته ای نخواهد پرداخت'، ادامه داد : رییس جمهوری ایران روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش مذاکره مجدد توافق امضا شده با 6 قدرت جهانی‌ را نخواهد پذیرفت.
افه نوشت: روحانی در مورد اظهارات ترامپ خاطرنشان ساخت که نظرات وی در مورد برجام تاثیر بزرگی‌ نخواهند داشت زیرا این یک توافق دوجانبه نیست، بلکه چند جانبه است.
این خبرگزاری ادامه داد: روحانی در سخنان خود، ضمن قلمداد نمودن برجام به عنوان پیروزی سیاسی برای ایران ، تصریح کرد که لغو تحریم ها، موفقیت ایران در توافق هسته ای را نشان می‌ دهد.
روحانی افزود: افزون بر اینکه ایران هراسی اشتباه است، ایران به دنبال صلح در منطقه است و ایران شایسته آن نیست که به عنوان یک خطر برای امنیت و صلح بین الملی دیده شود .
خبرگزاری افه همچنین اشاره کرد که روحانی در سخنان خود تاکید داشت که جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط خوبی با کشورهای همسایه خود از جمله عربستان سعودی افزون بر صلح و ثبات در خاورمیانه است .
افه افزود: روحانی ضمن تاکید بر اینکه مشکلاتی بین ایران و عربستان به دلیل تجاوز نظامی سعودی ها به یمن و دخالت در بحرین وجود داد ، ابراز امیدواری کرد که مقامات سعودی راه درست را برای حل اختلافات موجود با تهران انتخاب کنند.
شبد*1*491**9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما