شناسهٔ خبر: 17469366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظرسنجی مشترک دو رسانه معتبر آمریکایی

ترامپ، غیرمحبوب‌ترین رییس جمهور آمریکا/63 درصد مردم آمریکا موافق برجام هستند

نظرسنجی مشترک دو رسانه آمریکایی نشان داد بسیاری از اهالی این کشور رییس جمهور منتخب را فاقد صلاحیت لازم برای تصمیم‌گیری در امور آینده می دانند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی جدید شبکه خبری «ای بی سی نیوز » و روزنامه «واشنگتن پست» نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا «نامحبوب‌ترین» رییس جمهور این کشور دست‌کم در مقایسه با هفت رییس جمهور قبلی است.

ترامپ قرار است در بیستم ژانویه (جمعه جاری) به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا کار خود را به طور رسمی آغاز نماید.

در این نظرسنجی سراسری، چهل درصد پرسش شوندگان شیوه ترامپ در عبور از دوره گذار را پذیرفتند و 80 درصد از اقدام‌های باراک اوباما، رییس جمهور کنونی و اقدام‌های او برای به قدرت رسیدن راضی بودند.

از دیگر نکات قابل توجه در این نظرسنجی این بود که 61 درصد آمریکایی‌ها اعتمادی به ترامپ در زمینه اتخاذ تصمیم‌های درست برای آینده کشور ندارند. 52درصد نیز ترامپ را واجد شرایط لازم برای حضور در کاخ سفید بر نشمردند. در این نظرسنجی تنها 37 درصد با خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران حمایت کردند.

در زمینه مهاجرت مسلمانان به این کشور نیز 32 درصد موافق اعمال محدودیت برای ورود آن گروه از مسلمانانی شدند که شهروند آمریکا نیستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما