شناسهٔ خبر: 17469358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

به خونخواهی 3 جوان شهید بحرینی صورت گرفت

اعلام قیام مسلحانه جنبش «الوفاء اسلامی» بحرین علیه رژیم آل‌خلیفه

جریان «الوفاء اسلامی» بحرین در اعتراض به تیرباران سه جوان مخالف رژیم آل خلیفه، اعلام کرد مردم بحرین از این پس برای دفاع از خود، حق استفاده از سلاح را دارند.

صاحب‌خبر -




سید «مرتضی السندی» از رهبران جریان الوفاء الاسلامی بحرین پس از اعلام این خبر گفت: «مرحلۀ انقلاب مسالمت آمیز برای مردم بحرین جز ظلم بیشتر، دستاوردی نداشته و اعضای این جریان از حالا در عرصه اقدام مسلحانه خواهند بود.»
 وی افزود: «دلایل واضح و روشنی برای به کارگیری سلاح به منظور دفاع از خون، حریم، مقدسات و کرامت مردم بحرین وجود دارد،چرا که جنایت اخیری که رژیم آل خلیفه در اعدام سه شهروند بحرینی مرتکب شد، بی احترامی به خون مردم بحرین است و به همین دلیل نیز تغییر روش و مکانیسم هایی که طی سال‌های اخیر استفاده می شده، لازم است». وی همچنین گفت: «شرایط موجود این‌گونه اقتضا می کند که از یک سو در میدان‌های اعتراض و تظاهرات حضور داشته باشیم و از سوی دیگر برای اقدام نظامی نیز آمادگی داشته باشیم.»
«الوفاء الاسلامی» یک جنبش شیعی بحرینی است که در سال 2009 (1388) تأسیس شد و «عبدالوهاب حسين» رهبری آن را بر عهده دارد. با آغاز انقلاب بحرین در 2011، این تشکل به همراه دو جنبش «الحق» و» احرار البحرین»، ائتلافی به نام «من اجل الجمهوریه» تشکیل دادند که انجام اصلاحات در نظام پادشاهی را ناممکن دانسته و خواهان برپایی نظام جمهوری در بحرین هستند.
پیش از این نیز مقاومت اسلامی بحرین (سرایا المختار) ضمن «اعلام بسیج عمومی» تاکید کرده بود: «دشمن منتظر گلوله مقاومت اسلامی باشد.» مقاومت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت این 3جوان بحرینی منتشر کرده بود اعلام کرد «مافیای اشغالگر از تمامی خطوط قرمز‌ها، اصول و ارزش‌ها عبور کرده و با اتخاذ تدابیر سرکوبگرانه و جنایتکارانه مصمم برای کشتار تمامی اقشار ملت مسلمان و شجاع بحرین اعلام آمادگی کرده است، اما با این جنایت گور خودش را کنده است.» این جریان اسلامی پس از اعدام جوانان  بحرینی همچنین تأکید کرده است که «مزدوران بحرینی را در هر کجا که باشند هدف گلوله قرار خواهند داد.»
ادامه اعتراض‌ها
از سوی دیگر تظاهرات مردم بحرین در واکنش به تیرباران این سه جوان بحرینی همچنان ادامه دارد و مردم طی چند روز و چند شب گذشته، اعتراض خود را به این جنایت غیر انسانی به صورت گسترده نشان داده اند. نیروهای امنیتی آل خلیفه نیز با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله های ساچمه‌ای با معترضان به شدت درگیر هستند. قتل سه جوان بی گناه بحرینی که بدون دلیل و مدرک اعدام شدند واکنش های گسترده‌ای در منطقه و جهان داشته که همچنان ادامه دارد و همه اذعان دارند که آل‌خلیفه با این اقدام به سراشیبی سقوط خود را نزدیکتر کرده است.
گفتنی است مقامات آل‌خلیفه سفیر عراق در منامه را به دلیل محکوم کردن اعدام سه شهروند بحرینی از سوی مسئولان عراقی، احضار کردند! اتحادیه اروپا اعدام وحشیانه این 3 جوان را فقط «نگران‌کننده» خواند و از کنار آن به راحتی گذشت.

نظر شما