شناسهٔ خبر: 17469335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


پورموسوی: بازیکنانم با قلبشان بازی می‌کنند
سید سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان بعد از پیروزی تیمش برابر استقلال تهران گفت: بازی سخت و سنگینی بود و علی رغم شایستگی در هفته قبل نتوانستیم تراکتور را ببریم. در این چند روز در کلاس‌ها حضور داشتم و همکارانم روی مسائل روحی روانی بازیکنان خیلی کار کرده بودند.او افزود: یک گل سالم هم زدیم که داور نگرفت ولی خوشبختانه بردیم. ما یک میلیارد دریافتی داشتیم و این پول بین 40 نفر تقسیم شد. بازیکنانم به عشق مردم بازی می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در آسیا هم خوب کار کنیم. می توانیم جایگاه مناسبی را بدست بیاوریم. سرمربی استقلال خوزستان درباره تحولات تیمش و اینکه چرا استقلال خوزستان بهتر از قبل بازی می‌کند، گفت: همانطور که گفتم وضعیت فعلی ما ربطی به مسائل مالی نداشت. ما مسئولیت داریم و می‌خواهیم دل مردم را شاد کنیم. بازیکنانم با قلبشان بازی می کنند.
کریمی: دو بار بازی باخته را با تساوی عوض کردیم
فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از کسب یک امتیاز از تبریز در نشست خبری حاضر شد و درباره بازی اظهار کرد: بازی خوبی بود. تماشاگران لذت بردند و علاوه بر بازی زیبا، چهار گل را نیز مشاهده کردیم. موقعیت‌های خوب دیگری نیز وجود داشت که به گل تبدیل نشد اما در مجموع بازی جذابی را شاهد بودیم. چند بار ما تغییر تاکتیک دادیم که تراکتورسازی تاکتیک‌های ما را پوشش داد و چند بار نیز این قضیه برعکس شد. وی ادامه داد: بازیکنان ما خوب کار کردند و با کار و تلاش ان‌شاءالله امتیازهای از دست رفته را جبران خواهیم کرد. سعی کردیم با ایجاد هماهنگی بین خطوط مختلف در بازی نظم ایجاد کنیم و توانستیم دو بار بازی باخته را با تساوی عوض کنیم.
قلعه‌نویی: تساوی در تبریز خوشایند نیست
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی پس از توقف برابر صنعت نفت در نشست خبری حاضر شد و درباره بازی اظهار کرد: مساوی در تبریز خوشایند نیست و تیم ما هنوز آن شادابی لازم را ندارد. در نیمه اول شانس آوردیم که در دو، سه موقعیت دروازه‌مان باز نشد. در نیمه دوم نیز گلی بچگانه را دریافت کردیم و مدافعان‌مان یارگیری لازم را نکرده بودند. وی ادامه داد: صنعت نفت بهتر از ما توپ را در زمین به گردش درآورد. بازی در ورزشگاه یادگار امام و بدون تماشاگر احساس خوبی نسبت به مسابقه ایجاد نمی‌کند.
کریمی در تیم منتخب بایرن مونیخ
تیم منتخب باشگاه بایرن مونیخ از سال 1998 تا سال 2017 اعلام شد که نام علی کریمی در لیست 11 نفر اصلی مشاهده می‌شود. در این خبر به درخشش علی کریمی در لیگ امارات با پیراهن الاهلی اشاره شد و سپس به دلیل تکنیک ناب و کسب عنوان مرد سال آسیا راهی مونیخ شد و دوره خوبی را در بایرن سپری کرد.او پس از این ماجرا در تصمیمی عجیب راهی لیگ قطر شد. کریمی در 15 بازی ابتدای شرایط کسب 5 امتیاز را برای باواریایی‌‌ها فراهم آورد و سپس برای مدتی به دلیل مصدومیت از میدان دور ماند.
دایی امروز هم محروم است
در شرایطی که دوشنبه هفته گذشته وکلای علی دایی اعتراض خود به رای کمیته انضباطی مبنی بر دو جلسه محرومیت و ده میلیون تومان جریمه نقدی را تقدیم کمیته انضباطی کرده و مهدی تاج هم به عنوان رئیس فدراسیون دستور اعاده دادرسی (تجدید نظرخواهی ویژه) را داده و حسن‌زاده هم ذیل درخواست آنها این موضوع را تایید کرده بود، دیروز رسیدگی به این پرونده صورت نگرفت. کمیته استیناف با استناد به اینکه دو جلسه محرومیت قطعی است و تجدید نظرخواهی ویژه را باید همانگونه که حسن‌زاده نوشته، کمیته انضباطی به آن رسیدگی کند، خود را صالح به رسیدگی ندانست و اعلام نمود مادامی که کمیته انضباطی رای نداده ارسال پرونده به استیناف موضوعیت ندارد. این در حالی است که کمیته انضباطی طی روزهای گذشته به وکلای دایی اعلام کرده بود روز سه‌شنبه پرونده به کمیته استیناف خواهد رفت و ما آرای خود را صادر کرده‌ایم! همین ناهماهنگی و عدم اعلام نظر کمیته انضباطی باعث شد وکلای دایی دست خالی فدراسیون را ترک کرده و سرمربی نفت امروز هم محروم باشد.
توافق استقلال با تیموریان
آندرانیک تیموریان دوشنبه شب جلسه‌ای را خارج از محل باشگاه استقلال با مسئولان این باشگاه داشت و در نهایت طرفین برای همکاری در ادامه فصل به توافق رسیدند، اما امضای رسمی قرارداد به روزهای بعد موکول شد. تیموریان ظاهرا قرار است تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد و تا قبل از پایان هفته به صورت رسمی استقلالی شود.
دیدار تیم ملی فوتسال با کرواسی
تیم ملی فوتسال ایران سال آینده دیدارهای دوستانه‌ای با کرواسی و ازبکستان برگزار می‌کند. عباس ترابیان با اعلام این خبر عنوان داشت: خوشبختانه با کشور کرواسی به توافق رسیدم که در هفته سوم فروردین سال آینده تیم ملی بزرگسال فوتسال سفری را به کشور کرواسی داشته و در روز سوم و چهارم آوریل دو بازی دوستانه را با این کشور انجام بدهد. به همین ترتیب در هفته آخر آوریل با ازبکستان توافقاتی را داشته‌ایم که تاشکند میزبان دو تیم بزرگسال و زیر ۲۰ سال فوتسال ما خواهد بود و هر کدام از این دو تیم دو بازی دوستانه با ازبکستان انجام می‌دهند.
۱۵ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی دعوت شدند
با توجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا (انتخابی جام جهانی باهاما ۲۰۱۷) پنجمین اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی از روز جمعه پیگیری خواهد شد. به همین منظور  بازیکنان دعوت شده به این شرح تمرینات خود را به مدت چهار روز زیر نظر کادر فنی تیم‌ ‌ملی برگزار خواهند کرد: محمد احمدزاده، امیرحسین اکبری، مصطفی کیانی، مسلم مسیگر، محمدعلی مختاری، حمید بهزادپور، سیدعلی ناظم، حسن عبدالهی، فرید بلوکباشی، سیدپیمان حسینی، سجاد عبدالله‌پور، علی درویش‌متولی، محمد مرادی، محمد معصومی‌زاده و علی میرشکاری. این اردو از تاریخ یک الی پنج بهمن به میزبانی باشگاه پارس جنوبی برگزار می‌شود.
هدف‌گذاری جپارف در استقلال
سرور جپارف که با جدایی از لوکوموتیو راهی استقلال شد، با قراردادی یک و نیم ساله در تیم علیرضا منصوریان توپ خواهد زد. هافبک ۳۴ ساله ازبک در گفت‌وگو با سایت اسپورت ازبکستان درباره حضورش در استقلال گفت: استقلال را به خوبی می‌شناسم. تیمی است که تاریخ بسیار قوی‌ای دارد و من می‌دانم که هواداران زیادی نیز در ایران دارم. دوست دارم پیروزی‌های زیادی را در کنار هواداران جشن بگیرم و بتوانیم آن‌ها را خوشحال کنیم. او درباره بازی در ورزشگاه آزادی گفت: ورزشگاه آزادی بسیار بزرگ و زیباست. من وقتی در تیم ملی ازبکستان با ایران بازی داشتیم جو مخوف آن را تجربه کردم. آزادی ورزشگاه منحصر به فرد و ویژه‌ای است که برای حریفان بسیار ترسناک است. استقلال باید چندی دیگر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر به میدان برود. جپارف امیدوار است بتواند حضور موثری در لیگ و لیگ قهرمانان با استقلال داشته باشد. او درباره این بازی گفت: بازی با السد به هیچ وجه آسان نیست. اما ما حداقل یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هدف قرار داده‌ایم. امیدوارم بتوانم خودم را به منصوریان اثبات کنم و در این بازی برای استقلال به میدان بروم.
برانکو: دهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ را می‌خواهم
سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با یک سایت کروات درباره موضوعاتی صحبت کرد و از قهرمانی پرسپولیس به عنوان یک اولویت در این فصل یاد کرد. برانکو گفت: پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایران است و ۹ قهرمانی در لیگ برتر دارد. ما تلاش می‌کنیم دهمین قهرمانی در لیگ برتر را نیز کسب کنیم. فصل گذشته تا آستانه قهرمانی در لیگ برتر پیش رفتیم و با تیم قهرمان هم‌امتیاز بودیم اما متاسفانه به دلیل تفاضل گل کمتر از رسیدن به قهرمانی باز ماندیم. امسال قوانین را عوض کردند و تیمی قهرمان می‌شود که بازی رو در رو را بتواند برده باشد و بهتر عمل کرده باشد. رقیب جدی ما برای قهرمانی تراکتورسازی است که در بازی رفت در تبریز به تساوی رسیدیم و اکنون امیدواریم در بازی برگشت در تهران بتوانیم این تیم را شکست دهیم و شرایط بهتری کسب کنیم.
فرکی: هم کی‌روش حق دارد هم برانکو
حسین فرکی سرمربی تیم سایپا درباره اختلافات بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ هم گفت‌: هر دو مربی برای ما قابل احترام هستند. کی‌روش سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است و نمی‌توانیم نکته منفی درباره‌اش بگوییم. درباره آقای برانکو هم باید بگویم که من ایشان را فردی قابل احترام و کارنامه قابل موجه می‌دانم که زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده است. برانکو به عنوان کسی که تیمش صدرنشین است و هواداران زیادی دارد و نماینده ایران در آسیا می‌شود نگاه ملی به او داریم، ولی این اختلافات اصلا به سود فوتبال ایران نیست. من به عنوان کسی که کار مربیگری را هم در تیم‌ ‌ملی و هم در باشگاه انجام داده‌ام به آقای برانکو حق می‌دهم که برای تیمش نگران باشد. اما از طرفی برنامه‌ریزی‌ها برای کارلوس کی‌روش هم باید طوری باشد که کارش را بتواند انجام بدهد. در مجموع امیدوارم که این موضوع با تعامل و همدلی حل شود و کی‌روش کارش را پیگیری کند و برانکو هم اهدافش را در باشگاه پرسپولیس دنبال کند. اما در مورد آقای برانکو باید بگویم که او واقعا حق دارد. در حال‌ حاضر در شرایطی قرار داریم که جرقه‌ای رخ داده و ما نباید اجازه دهیم از این جرقه آتش‌سوزی وسیعی ایجاد شود.

نظر شما