شناسهٔ خبر: 17469333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

استقلال خوزستان شگفتی ساز و صبا پس از هفت شکست پیروز شد

شکست استقلال جوان شده ، توقف تراکتورسازی مدعی

شکست استقلال تهران و توقف تراکتورسازی مهم‌ترین اتفاقات روز نخست هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر بود.

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی –

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری سه بازی آغاز شد که در مهم‌ترین بازی تراکتورسازی یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی برابر صنعت نفت آبادان متوقف شد. دو تیم دیروز  در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم رفتند که در پایان سرخ‌پوشان تبریزی با نتیجه ۲ - ۲ برابر مهمان آبادانی‌ خود متوقف شدند و فرصت صدرنشینی را از دست دادند. گل‌های تراکتورسازی را در این دیدار محمد ابراهیمی در دقیقه ۷ و امید عالیشاه در دقیقه ۶۲ وارد دروازه حسن هوری کردند. گل‌های صنعت نفت را نیز زبیر نیک‌نفس در دقیقه ۶۰ و علی عبدالله‌زاده در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند. تراکتورسازی پس از مدت‌ها و بعد از بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام در این ورزشگاه از مهمان خود پذیرایی کرد. البته به دلیل محرومیت هواداران تراکتورسازی در این دیدار، تراکتورسازان نتوانستند بازگشایی یادگار امام را با طرفداران‌شان تقسیم کنند.
در قم تیم صبا پس از مدت‌ها به پیروزی رسید و موفق شد پیکان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل صبا را در این دیدار امید جهانبخش در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند. این اولین پیروزی صبا پس از هفت شکست پیاپی است.
در آخرین بازی دیروز، در تهران و ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تیم استقلال برابر همنام خوزستانی خود با نتیجه دو بر یک شکست خورد. در این بازی حسن بیت سعید (۶۸) و علی‌اصغر عاشوری (۸۳) برای استقلال خوزستان و کاوه رضایی(۸۷) برای استقلال تهران گلزنی کردند. در حالی که استقلال خوزستان میهمان این بازی بود اما در نیمه نخست به مراتب فرصت‌های بیشتری نسبت به استقلال داشت. خوزستانی‌ها با ترکیب آرش افشین و آلویس نانگ در خط حمله چندبار دروازه استقلال را تا آستانه فروپاشی پیش بردند ولی راه به جایی نبردند. البته نانگ در دقیقه ۲۱ موفق شد یک گل به استقلال بزند ولی کمک داور این گل را به اشتباه آفساید اعلام کرد.شاگردان علیرضا منصوریان در نیمه اول به جز یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه نتوانستند دروازه حریف را تهدید کنند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به اتمام برسد. در نیمه دوم از کیفیت بازی کاسته شد و بازیکنان دو تیم پاسکاری‌های پراشتباه و حملاتی داشتند که راه به جایی نمی‌بردند. این بازی سرد و کسل‌کننده تا دقیقه ۶۸ ادامه یافت. حسن بیت سعید بازیکن تیم استقلال خوزستان در این دقیقه از روی یک ضربه کاشته موفق شد گل اول را به ثمر برساند و یخ بازی را آب کند.
در ادامه منصوریان با فرستادن مجتبی حقدوست و علی قربانی به زمین سعی در تعویض نتیجه داشت تا از این شکست فرار کند اما استقلال خوزستان که روی ضد حملات برنامه‌ریزی داشت، توانست در دقیقه ۸۳ ضربه دوم را به استقلال بزند و توسط علی‌اصغر عاشوری به گل دوم خود برسد. با این حال این پایان کار نبود و استقلال تهران در دقیقه ۸۷ روی ضربه کاوه رضایی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. پس از این گل حملات استقلال تهران بی‌اثر ماند تا شاگردان منصوریان در خانه مغلوب استقلال خوزستان شوند.
نبرد حساس فولاد و پرسپولیس در اهواز
اما در ادامه دیدارهای هفته هفدهم امروز پنج بازی برگزار می‌شود که در مهمترین بازی تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان پرسپولیس است. در فصل شانزدهم که سرخ‌پوشان تهرانی بهترین نتایج را بین تیم‌ها گرفته‌اند و صدرنشین جدول هستند، فولاد جزو معدود تیم‌هایی است که توانسته از پرسپولیس امتیاز بگیرد. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی به پایان رسید. این در حالی است که فولاد در ادامه بازی‌های نیم فصل نخست رفته رفته کیفیت بهتری پیدا کرد و توانست خود را به نیمه بالایی جدول برساند. از آن گذشته حضور ساسان انصاری در فولاد نکته جالب توجه این بازی است. انصاری ۴ هفته اول فصل را در پرسپولیس نیمکت‌نشین بود اما پس از آنکه به فولاد پیوست، موفق شد تا پایان نیم فصل ۱۲ گل به ثمر برساند.
از سوی دیگر حضور سروش رفیعی در پرسپولیس می‌تواند جالب توجه باشد. زمانی که رفیعی خدمت سربازی‌اش را در تراکتورسازی به پایان رساند و به پرسپولیس پیوست باشگاه فولاد مدعی شد که این بازیکن بیش از ۴۰ روز با فولاد قرارداد دارد و باید به این تیم بیاید؛ ادعایی که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رد شد و در نتیجه رفیعی پیراهن پرسپولیس را پوشید.
دیگر بازی مهم امروز را تیم‌های سپاهان و نفت تهران برگزار می‌کنند. نفت پس از شکست مقابل استقلال در هفته گذشته که جنجال‌های زیادی هم به وجود آورد، این هفته می‌خواهد با شکست دادن سپاهان بار دیگر به جمع بالانشینان جدول اضافه شود. نکته جالب توجه این بازی دیدار تکراری نفت و سپاهان است. این دو تیم چند هفته قبل در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که در این دیدار جنجالی نفت تهران موفق شد به پیروزی برسد. همین مسئله باعث می‌شود که طلایی‌پوشان اصفهان با انگیزه انتقام به میدان بروند.
امروز دو دربی مشهد و تبریز نیز برگزار می‌شود. سیاه جامگان و پدیده در ورزشگاه ثامن شهرآورد مشهد را رقم می‌زنند و تیم‌های تبریزی گسترش فولاد و ماشین‌سازی، در ورزشگاه بنیان‌دیزل به مصاف هم می‌روند.
پایان‌بخش دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر نیز مصاف تیم‌های سایپا و ذوب آهن در تهران است. ذوب آهن به عنوان یکی از تیم‌های خوب فصل شانزدهم به شدت به دنبال این است که خود را در جمع سه تیم بالای جدول حفظ کند. حذف دراماتیک این تیم از جام حذفی در دیدار برابر تراکتورسازی هم مزید بر علت شده است که ذوب آهنی‌ها حضور در لیگ برتر را جدی‌تر بگیرند. از سوی دیگر ذوب آهن به عنوان نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهد در لیگ برتر نیز خود را بالانشین نگاه دارد تا به این ترتیب از حریفان آسیایی‌اش نیز زهرچشم گرفته باشد.
برنامه کامل دیدارهای امروز لیگ برتر به این شرح است:
چهارشنبه 29 دی: (* سپاهان – نفت تهران، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان *فولاد - پرسپولیس، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز *گسترش فولاد - ماشین‌سازی، ساعت ۱۵، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز *سیاه جامگان - پدیده، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد * سایپا - ذوب آهن، ساعت ۱۶:۴۰، ورزشگاه دستگردی تهران.)

نظر شما