شناسهٔ خبر: 17469266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

آموزش حقوق شهروندی باید از مدارس آغاز شود

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی با شمردن اهمیت آموزش حقوق شهروندی در جامعه گفت: آموزش حقوق شهروندی باید از مدارس آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدتقی ایرانی عصر امروز در جمع شماری از مدیران آموزش  پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: رونمایی از منشور حقوق شهروند اصلا انتخاباتی نبوده و نیازهای اصلی جامعه بوده است.

وی بیان داشت: این رونمایی از حقوق شهروندی به خاطر پاسخگو بودن دولت بوده و این صداقت دولت را می‌رساند و ما باید سپاسگزار دولت باشیم.

این استاد حقوق مراکز آموزش عالی تاکید کرد: آموزش حقوق شهروندی باید از مدارس آغاز شود و باید واحدی به‌عنوان حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ما باید همواره از حقوق خودآگاه باشیم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ما انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی را پیش رو داریم و ستاد انتخابات در استان جزو اولین استان‌هایی بوده که شکل‌ گرفته است.

ایرانی گفت: این انتخابات با رعایت قانون و درنهایت امنیت و مشارکت حداکثری و همچنین بی‌طرفی مجریان انتخابات، برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ما دو هیات نظارت را در این انتخابات داشته که هیات نظارت شورای نگهبان در استان تشکیل‌ شده و هیات نظارتی سه‌نفری متشکل از نمایندگان مجلس برای شوراهای اسلامی استان مشخص‌شده‌اند گفت: ما در چارچوب قانون با هیات نظارت تعامل خواهیم داشت.

ایرانی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش به‌واسطه وجود مخاطبان زیاد باید مقدمات حضور باشکوه دانش آموزان را در این عرصه حساس انقلاب به وظیفه، رسالت دینی و انقلابی خود عمل کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی هم در این نشست بابیان اینکه  24 تا 30 دی سالروز تصویب قانون شورای آموزش‌وپرورش است  با گرامیداشت یاد و خاطر  شهیدان رجایی و باهنر گفت: اساسا امام راحل تصمیم‌گیری شورایی را به ما آموختند.

براتعلی حاتمی با برشمردن اشکالاتی چند در قانون شوراها بیان داشت: امیدواریم قانون شورای های با اصلاحاتی صورت بگیرد و به کار خود با قوت ادامه دهد.

وی با یادآوری اینکه ما در پروژه مهر آغاز خوبی را داشتیم گفت: سازمان دانش‌آموزی ما با آماده‌سازی مخاطبان و جذب 45 هزار دانش‌آموز در این زمینه گام خوبی برداشت.

حاتمی اظهار کرد: همچنین در بحث پرداخت‌های معلمان و بازنشستگان  دولت گام‌های خوبی را برداشتند و زمینه‌ای شد تا بخش اعظمی از بدهی‌ها آموزش‌وپرورش که بخش زیادی از آن مربوط به  بازنشستگان بود، پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه چندین جشنواره ملی در خراسان شمالی داریم گفت: یکی جشنواره هنرهای تجسمی دانش آموزان کشور را داشته که مهمانانی از وزارت آمده‌اند و فضاهای استان را دیدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بابیان اینکه ما در حوزه خیرین توسعه خوبی داشتیم افزود: در این راستا خیرین 38 مدرسه با 11 میلیارد تومان را در استان می‌سازند که بر اساس برنامه قرار است تا جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی در این دوره در تهران برگزار شود.

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم همزمان با افتتاح پروژه آموزشی مصلانژاد خیرین را هم گردهم داشته باشیم.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی ادامه داد: ما همچنین در بحث اسکان مسافران در ایام نوروزی و تابستان کارهای مهمی را انجام می‌دهیم  که ما انتظار داریم تا سهم آموزش‌وپرورش در تجهیز فضاها هم دیده شود.

وی گفت: البته اولویت جذب ما فرهنگیان بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان ازاین‌رو سعی کره  همه اقشار را پذیرش می‌کنیم.

حاتمی گفت: ما در ایامی که مسافران را پذیرش کرده در برخی از روزها با شرایط جوی خاصی مواجه بوده که باعث گسیل مسافران به مراکز اسکان آموزش‌وپرورش می‌شود.

وی درباره اردوگاه دانش‌آموزی مرکز استان هم اظهار کرد: اردوگاه دانش‌آموزی بجنورد آماده افتتاح است و این‌یکی از طرح‌های بزرگ استان است و البته برخی از دستگاه‌ها در راستای  تکمیل این طرح تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند.

انتهای پیام/63002/آ ۴۰/

برچسب‌ها:

نظر شما