شناسهٔ خبر: 17467863 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان حفظ نباتات: مصرف کود و سم درکشور بالا نیست

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: مصرف کود و سم در بخش کشاورزی کشور نسبت به دنیا بالا نیست، اما ممکن است که لکه بد مصرفی در برخی نقاط وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

محمد علی باغستانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در دیر(dayyer) استان بوشهر افزود: جاهایی از کشور بطور میانگین از کمبود مواد غذایی رنج می برند و ممکن است که از کود و سم بد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه اصلی مربوط به محصولات تازه خوری است که بیشتر اعتبار در محصولات تازه خوری به شیوه های غیرشیمیایی هزینه می شود.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: استان بوشهر یکی از قطب های مهم در تولید محصول گوجه فرنگی در کشور است که کشاورزان نباید از سموم و کودهایی که بصورت قاچاق وارد مرز می شود، استفاده کنند زیرا ممکن است محصول آنان در معرض خطر قرار گیرد.
وی، حفاظت، سلامت و بهداشت گیاهی را مهم دانست و افزود: از گلخانه مزارع گوجه فرنگی و صادرات کالا و قرنطینه در شهرستان دیر بازدید شد و نسبت به سلامت محصول کارخوبی درشهرستان و استان بوشهر شده است.
باغستانی بیان کرد: هم اکنون 320 قلم آفت کش در کشور ثبت شده و سالانه برخی از سموم حذف و سموم جدید ثبت می شود و هیات نظارت سازمان روی سایر سموم نظارت کامل دارد.
وی گفت: در سال زارعی گذشته در سطح 230 هزار هکتار مبارزه بیولوژیک روی محصولات کشاورزی صورت گرفته است و سطح عملیات پیش آگاهی و مدیریت آفات شیمیایی و مکانیکی 23 میلیون هکتار بود که بیشتر آن مربوط به گندم به عنوان محصول اول کشور بوده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: کالاهایی که همراه ملوان (ته لنجی) وارد کشور می شود، باید گواهی و قرنطینه و سلامت بهداشت داشته باشد و مامور قرنطینه بطور جدی باید نظارت و رعایت موارد بهداشتی داشته باشد.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*

نظر شما