شناسهٔ خبر: 17467852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید استاندار یزد از طرحهای نیمه تمام مهریز/ کلنگ زنی 2مدرسه

یزد - ایرنا - استاندار یزد از برخی از طرح های نیمه تمام عمرانی و گردشگری شهرستان مهریز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد میرمحمدی عصر روز سه شنبه با حضور در مهریز ابتدا از بیمارستان 96 تختخوابی حضرت فاطمه الزهرا (س ) این شهرستان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت .
وی در این بازدید ضمن قدردانی از فعالیت های انجام گرفته در ساخت فاز دوم این بیمارستان که با حمایت و همراهی بخش خصوصی و خیران انجام می گیرد بر تداوم فعالیت ها با حمایت مسئولان تاکید کرد.
استاندار یزد همچنین در این سفر از تقاطع غیرهمسطح ورودی شهرستان مهریز به عنوان یک طرح ملی بازدید و با اشاره به اهمیت این محل بخاطر ورود مسافران کشور به یزد بر تکمیل آن تاکید کرد.
میرمحمدی همچنین با حضور در باغ آهوی استان در روستای سریزد از توابع بخش مرکزی مهریز در جریان فعالیت های این مجموعه فرهنگی و تفریحی قرار گرفت و از برنامه های انجام گرفته قدردانی کرد.
دیدار و گفت و گو استاندار یزد با امام جمعه و حضور در شورای اداری نیز از دیگر برنامه های سفر وی به شهرستان مهریز بود که با حضور مسئولان اجرایی انجام گرفت .
****
* کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 مدرسه خیری در مهریز
عملیات اجرایی 2 باب مدرسه خیری در روستای گرده کوه از توابع بخش مرکزی مهریز امروز سه شنبه آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مدارس شامل یک آموزشگاه ابتدایی 6 کلاسه در زمینی به مساحت 2هزار و 500 متر و زیر بنای 860 متر مربع و همچنین آموزشگاه متوسطه دور اول در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیر بنای 2 هزار و 500 متر مربع است.
همچنین عملیات اجرایی ساخت یک نمارخانه در کنار این مدارس با زیر بنای 280 متر مربع توسط خیران روستای گرده کوه شامل حاج محمد محسنی و شایسته برداران انجام می گیرد.
برای انجام این طرح های خیری افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود که تمام آنها توسط خیران منطقه تامین و نسبت به انجام کامل این طرح های آموزشی و فرهنگی اقدام بعمل می آید.
در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: فراگیری علم مقوله ای است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده به گونه ای که خداوند در مورد اهمیت و جایگاه علم و توسعه دانش در جامعه توصیه های فراوان نموده است.
احمد شیرزاد افزود: در این میان خیران مدرسه ساز سهم بسیاری در ترویج علم و دانش و محو بی سوادی در کشور دارند و با این فرهنگ شایسته مفهوم انسانیت را در جامعه رواج می دهند.
وی افزود:مدرسه سازی از مصادیق بارز عمل صالح است که سرمایه گذاری در آن از خالصانه ترین سرمایه گذاری ها است و کار خیری بسیار خداپسندانه ، ضروری و صالحات و باقیاتی محسوب می شود.
روستای گرده کوه با دو هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری مهریز قرار دارد.
مهریز دارای 9 هزار دانش آموز و 100 مدرسه است و در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@

انتهای پیام /*

نظر شما