شناسهٔ خبر: 17467833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت فارس:

علما در مسائل تفرقه‌افکن شبکه‌های ماهواره‌ای روشنگری کنند

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت فارس با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای که به‌نام شیعه و سنی بر مسائل تفرقه‌افکن دامن می‌زنند، گفت: این مسائل بر روی جوانان تأثیر منفی می‌گذارد و به همین دلیل علما باید بیش‌ازپیش احساس وظیفه و روشنگری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حجت‌الاسلام عبدالرسول بینازاده عصر امروز در چهارمین همایش ائمه جمعه و جماعت، علما و روحانیون اهل سنت استان فارس که در سالن شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلی استان فارس بر این است که بنا بر احتیاط نباید اتباع دیگر کشورها به‌عنوان امام جماعت در مساجد انتخاب شوند.

وی با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای که به‌نام شیعه و سنی بر مسائل تفرقه‌افکن دامن می‌زنند، افزود: این مسائل بر روی جوانان تأثیر منفی می‌گذارد و به همین دلیل علما باید بیش‌ازپیش احساس وظیفه و روشنگری کنند، چراکه این شبکه‌ها خیرخواه نیستند و نباید اجازه داد باعث تفرقه بین مسلمانان شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس بابیان اینکه کار تعمیر و توسعه مساجد خوب و با ثواب است، تأکید کرد: باید در این مورد با برنامه‌ریزی ورود پیدا کرد، چراکه در برخی مواقع در جایی که تراکم کمی دارد چند مسجد و جایی که وسعت بسیاری دارد حتی یک مسجد وجود ندارد.

وی بابیان اینکه باید در مسجدسازی نیز برنامه‌ریزی وجود داشته باشد تا کارها به‌صورت منظم پیش رود، ادامه داد: در شورای مساجد استان فارس که از اهالی شیعه و سنی در آن قرار دارند سعی بر برنامه‌ریزی ساخت مساجد و کنترل آن‌ها می‌شود.

بینازاده با اشاره به اینکه خطبه‌های نماز جمعه با تمام قداستی که دارد باید آسیب‌شناسی شود، یادآور شد: باید میزان سازندگی و بار علمی خطبه‌های نماز جمعه سنجیده شود که در مرتبه نخست این وظیفه خود امام‌جمعه است.

انتهای پیام/2448/ذ20

نظر شما