شناسهٔ خبر: 17467811 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شنبه هفته آینده در بازار دوم فرابورس

بلوک غیرمدیریتی «کرمان» عرضه می‌شود

5 درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان با قیمت پایه هر سهم 11 هزار و 750 ریال روز شنبه 2 بهمن 95 در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، تعداد سهام قابل عرضه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان 10 میلیون و 5 هزار سهم و معادل 5 درصد از سهام این شرکت است که به طور یک‌جا و شرایطی به فروش می‌رسد.

سرمایه پایه «کرمان» هم اکنون 20 میلیارد و 10 میلیون تومان بوده و قیمت پایه کل این عرضه نیز 117 میلیارد و 558 میلیون و 750 هزار ریال است.

گزارش‌های دریافتی از فرابورس حاکی است، در این معامله باید کارگزار خریدار سپرده حضور در رقابت معادل 3 درصد ارزش پایه را به صورت نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط دست کم سه ماهه از مشتری دریافت کرده و به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تحویل دهد که در صورت تحویل این سپرده به شرکت مذکور باید تاییدیه آن به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه شود.

کارگزار خریدار همچنین باید حداکثر طی 9 روز کاری پس از انجام معامله، کل ثمن معامله را به صورت نقدی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کرده و تاییدیه آن را به معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران تحویل دهد.

در ترکیب سهامداری شرکت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان هم اکنون سرمایه‌گذاری ساختمان ایران با 15.71، شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان با 6.18 درصد، شرکت گروه استراتوس پارس با 2.45 شرکت سازمان عمران کرمان با 2.08 درصد و شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین با 1.96 درصد، شخص حقیقی با 1.36 درصد، شرکت تامین مسکن نوین با 1.35 درصد در جمع سهامداران بالای یک درصد هستند.

انتهای پیام/ب

نظر شما