شناسهٔ خبر: 17467717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحولات میدانی دیرالزور

درگیری شدید ارتش سوریه با داعش در محوطه فرودگاه/ 58 تروریست کشته شدند

منابع میدانی حاضر در دیرالزور خبر می‌دهند که با وجود کاهش دامنه درگیری ارتش سوریه و عناصر داعش در دیرالزور، اما بعد از ظهر نیروهای سوری پاتک خود را در مناطق مختلف این شهر آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی امروز صبح خبر دادند که درگیری شدیدی در شرق شهر دیرالزور میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی وجود داشته ولی در عین حال از شدت درگیری‌ در نزدیکی فرودگاه و جنوب شهر کاسته شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز بعد از ظهر گزارش داد که جنگنده های سوری در اطراف این شهر دامنه حملات خود را گسترش دادند و در جریان آن شماری از تروریتسهای داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش سانا، بیشتر حملات هوایی سوریه بر مواضع داعش در منطقه «الثرده» و اطراف هنگ 137 و فرودگاه این شهر متمرکز است.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته با عناصر داعش در راه منتهی به فرودگاه و دروازه جنوبی دیرالزور و محور الثرده درگیر شدند که در جریان آن 18 تروریست از پای درآمدند.

درگیری شدید ارتش سوریه باعناصر داعش در محوطه فرودگاه و قبرستان دیرالزور

در همین راستا، شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد که هم اکنون (لحظه تنظیم خبر) در منطقه گورستان دیرالزور نیروهای سوری شدیدا با عناصر داعش درگیر هستند و نیروهای مقاومت موفق شدند یک خودروی وابسته به تروریستها را منهدم کنند.

منابع میدانی نیز اعلام کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های این کشور و روسیه پاتک خود را در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور آغاز کرده است.

دفع حملات داعش در جنوب و جنوب غرب دیرالزور

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی هم گزارش داد که ارتش سوریه در محور «البانوراما» واقع درجنوب دیرالزور و خوابگاه دانشگاهی در جنوب غرب این شهر حملات داعش را دفع کرده و در حال حاضر نیر درگیری در این منطقه شدید است.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» نیز اعلام کرد که درگیری ارتش سوریه با عناصر داعش در دیرالزور وارد چهارمین روز خود شده است.

به گزارش این گروه، در جریان بمباران مناطق مسکونی توسط داعش از 4 روز پیش تا کنون 27 غیر نظامی از جمله دو زن و یک کودک کشته شدند. 

حدود 60 داعشی طی 4 روز گذشته کشته شدند

همچنین در جریان بمباران مواضع داعش توسط جنگنده های سوریه و روسیه و حملات زمینی ارتش سوریه به مواضع داعش تا کنون 58 تروریست کشته شدند.

بنا بر این گزارش، این حمله که 14 ژانویه ماه جاری آغاز شده، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شدیدترین حمله به شمار میرود.

سال گذشته داعش در جریان حمله به منطقه «البغیلیه» واقع در شمال غرب شهر دیرالزور 150 نفر از نیروهای دولتی سوریه را کشت و 400 نفر را از این منطقه ربود که افراد غیر نظامی و اعضای خانواده های افراد وابسته به نظام سوریه بودند.

انتهای پیام/ص

نظر شما