شناسهٔ خبر: 17465498 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قاتل پپ،خواهرزاده مهاجم پرسپولیس بود!

ورزش > لیگ برتر - آی اسپورت نوشت:مهاجم سال‌های دور پرسپولیس که با درخشش در ترکیب اورتون به چهره‌ای شناخته شده در فوتبال انگلیس بدل شده بود اکنون شاهد عملکرد فوق العاده خواهرزاده خود در لیگ جزیره است.

صاحب‌خبر -

تام دیویس بازیکن ۱۸ ساله اورتون با درخشش مقابل من سیتی و باز کردن دروازه شاگردان گواردیولا حالا در کانون توجهات قرار گرفته است. البته باید هم همین طور باشد چرا که او از خانواده ویتل است.  او خواهرزاده مهاجم سابق اورتون و پرسپولیس "آلن ویتل" است. مهاجمی که برای یک سال بازی به پرسپولیس ایران رفت اما پس از انقلاب ایران به انگلیس بازگشت.

ویتل پس از حضور در فوتبال ایران به یکی از چهره های برجسته در این کشور تبدیل شد همان طور که خودش در سال ۲۰۰۸ به نشریه evertonian گفته بود من در ایران بزرگ بودم. اما حالا خواهرزاده‌اش در اورتون راه او را می رود هر چند که ممکن است او شهرت دایی خود را نداشته باشد.  تام دیویس در پیروزی چهار بر صفر مقابل من سیتی روی گل اول اورتون تاثیر گذار بود و خودش هم گل سوم را زد تا این جوان ۱۸ ساله یک شب کابوس وار را برای پپ گواردیولا رقم بزند. تام دیویس که متولد شهر لیورپول است فوتبال خود را مثل آلن ویتل از باشگاه اورتون آغاز کرده و تاکنون در همه رده های پایه تیم ملی انگلیس حضور داشته است. او با توجه به سن و سالش از امیدهای آینده فوتبال جزیره محسوب می شود.

در مورد آلن ویتل بد نیست بدانید که او در سال ۱۹۷۷ (۱۳۵۶) و در سن ۲۷ سالگی به پرسپولیس پیوست. ویتل اولین بازی خود برای پرسپولیس را در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۵۶ در جام حذفی مقابل تیم  همای تهران انجام داد. او اولین بازی خود در لیگ را نیز در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۵۶ در هفته چهاردهم جام تخت جمشید در ورزشگاه امجدیه و در مقابل تیم راه‌آهن به انجام رساند و تنها هفت دقیقه برايش کافی بود تا با گلزنی در اين ديدار موجب پیروزی يك بر صفر پرسپولیس مقابل راه‌آهن شود.

او که در بین هواداران پرسپولیس به محبوبیت فراوانی رسیده بود به همراه این تیم به مقام نایب قهرمانی جام تخت جمشید (۱۳۵۶) دست یافت. پس از انقلاب و نیمه‌تمام رها شدن جام تخت جمشید در سال ۱۳۵۷، ویتل چاره‌ای جز ترک ایران نداشت. ویتل اولین بازیکن خارجی است که در شهرآورد تهران حضور داشته است. او ۱۸ آذر ۱۳۵۶ در شهرآورد بیست و یکم تهران برای پرسپولیس به میدان رفت که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود سرخپوشان پایتخت خاتمه یافت.

 

 

251 41

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما