شناسهٔ خبر: 17464579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان:

هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در کرمان برگزار می شود

کرمان- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه در کرمان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد حسین زاده صبح سه شنبه در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در کرمان اظهار کرد: تاکنون ۶ دوره این جشنواره در کرمان و با همکاری خیران کتابخانه ساز و دستگاه های فرهنگی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۲۱ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: در ششمین جشنواره در سه قالب مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده ها برگزار و از کتابخوانان برگزیده تقدیر شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمان ادامه داد: بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابلاغ شده است و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های خلاقانه به منظور معرفی هر چه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی و ترغیب مردم برای شرکت در هفتمین دوره مورد تاکید است گفت: تشکیل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای جلب نظر، همکاری و مشارکت آنها باید انجام شود.

وی تصریح کرد: موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و امیدوارم توجه ویژه ای به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود:  دربخشنامه ابلاغی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر استفاده از فرصت خلاقیت همکاران کتابدار یا اعضای کتابخانه‌ها در شیوه‌های اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروج کتاب‌خوانی در سراسر استان و استفاده از فرصت رسانه‌های برای اطلاع‌رسانی جشنواره تأکید شده است.

نظر شما