شناسهٔ خبر: 17461224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان فارس در گفت‎وگو با تسنیم:

کتابخانه دستغیب شیراز به "موزه - کتابخانه" تبدیل می‎شود

R41382/P41362/S6,61/CT1

مدیرکل کتابخانه‎‎های عمومی استان فارس از تبدیل کتابخانه دستیغب شیراز به موزه - کتابخانه خبر داد و گفت: کتابخانه دستغیب با قدمت بیش از ۷۰ سال قدیمی‎ترین کتابخانه عمومی استان فارس محسوب می‎شود.

صاحب‌خبر -

سعیده ابراهیمی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از تبدیل کتابخانه دستیغب شیراز به موزه - کتابخانه خبر داد و اظهارداشت: کتابخانه دستغیب با قدمت بیش از 70 سال قدیمی‎ترین کتابخانه استان فارس است که توسط طراح آرامگاه حافظیه، آندره گدرا، طراحی و ساخته شده است. 

وی با بیان اینکه علاوه بر قدمت بنا این کتابخانه نماد قدمت کتابخوانی در شهر شیراز و استان فارس است، گفت: طرحی برای تبدیل این کتابخانه به موزه - کتابخانه با هدف حفظ هویت، بهسازی و مرمت این کتابخانه مطرح شده که براساس این طرح کتابخانه دستغیب با موزه پارس تبدیل به یک مجموعه شود. 

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان فارس با بیان اینکه منابع کمیاب و نسخ خطی استان به صورت پراکنده در کتابخانه‎های مختلف نگهداری می‎شود، افزود: با توجه به اینکه حفظ نسخ خطی نیاز به شرایط ویژه و دیجیتال‎سازی دارد، تبدیل کتابخانه دستغیب به موزه می‎تواند مکان مناسبی برای حفظ این نسخ باشد. 

ابراهیمی با بیان اینکه مجمع خیران کتابخانه‎ساز و مسئولان ارشد استان فارس برای تبدیل کتابخانه به موزه و مرمت و بهسازی آن اعلام آمادگی کردند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این نهاد کتابخانه‎های عمومی نیز مبالغی برای مرمت و بهسازی در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه بخش کتابخانه‎ای این بنا پس از تبدیل به موزه حفظ می‎شود، تصریح کرد: مرمت و بهسازی این بنا علاوه بر اینکه در تقویت بنیان‎های فرهنگی موثر است می‎تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری نیز مطرح شود. 

مدیرکل کتابخانه‎های استان فارس با اشاره به وجود آرشیو غنی روزنامه‎های ایران در این کتابخانه بیان کرد: محل کنونی نگهداری آرشیو روزنامه‎ها چندان مناسب نیست و حتی قفسه‎های نگهداری این منابع استاندارد نیست با تبدیل کتابخانه به موزه می‎توان این آرشیو را حفظ کرد و در معرض دید عموم قرار داد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما