شناسهٔ خبر: 17459086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان:

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان برگزار می‌شود

R7860/P1357/S6,67/CT11

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به برگزاری‌ هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲۱ هزار نفر از مردم استان کرمان در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده امروز در  نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در کرمان اظهار‌ داشت: شش دوره این جشنواره در سال‌های قبل در استان کرمان موفق برگزار شده است.

وی افزود: با تلاش و همت همکاران کتابخانه‌های عمومی، خیرین کتابخانه ساز و دستگاه‌های فرهنگی استان، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه در سال 95 بیش از 21 هزار نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتاب‌خوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند گفت: نفرات برگزیده استانی این جشنواره نیز در ویژه برنامه‌ای استانی تقدیر شدند.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت برگزاری دوره هفتم جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان  تلاش بیشتری انجام شود خاطر‌نشان کرد: بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابلاغ شده است و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های خلاقانه به منظور معرفی هر چه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی و ترغیب مردم برای شرکت در هفتمین دوره مورد تاکید است گفت: تشکیل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای جلب نظر، همکاری و مشارکت آنها باید انجام شود.

وی تصریح کرد: موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود و توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین محورهای این بخشنامه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه در این بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی که به امضای علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسیده است افزود: همچنین بر استفاده از فرصت خلاقیت همکاران کتابدار یا اعضای کتابخانه‌ها در شیوه‌های اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروج کتاب‌خوانی در سراسر استان و استفاده از فرصت رسانه‌های برای اطلاع‌رسانی جشنواره تأکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما