شناسهٔ خبر: 17454736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

ماه فرهنگی سرزمین آفتاب از تبریز طلوع کرد

نصر: ماه فرهنگی سرزمین آفتاب 'ژاپن' با اجرای گروه موسیقی سای و با حضور سفیر این کشور در تبریز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سفیر ژاپن در ایران عصر دوشنبه در آئین گشایش این برنامه فرهنگی و هنری از آغاز ماه فرهنگی کشورش از تبریز ابراز خرسندی کرد.
هیرویاسو کوبایاشی با اشاره به اینکه گروه ' سای ' از گروه های موسیقی و به عنوان مورد توجه ترین گروه طبل نواز کشورش در این برنامه فرهنگی هنری حضور دارد، گفت: این گروه در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز اجرا خواهد داشت.
وی از استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان به دلیل همکاری در اجرایی شدن برنامه ماه فرهنگی کشورش در تبریز قدردانی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این آئین با اشاره به اینکه سال 2017 به عنوان سال گردشگری نام گرفته و تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردگشری جهان اسلامی انتخاب شده، گفت: افزایش تعامل در سطح بین الملل از راهبردهای تبریز 2018 است.
مرتضی آبدار با اشاره به اینکه برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در کشورهای دیگر در دستور کار است، از سفیر ژاپن همکاری در این زمینه را خواستار شد.
شهردار تبریز هم با بیان اینکه در اجرای هر چه بهتر برنامه های تبریز 2018 تمامی مردم ایران مسئولند، خاطرنشان کرد: درصدد معرفی فرهنگ ارزشمند ایرانی به دنیا هستیم.
صادق نجفی با اشاره به اینکه 2018 نقطه عطف توسعه تبریز خواهد بود، از تشکل های مردمی و هنرمندان، همکاری برای معرفی فرهنگ ایرانی را خواستار شد.
وی با اشاره به توافق های به عمل آمده با مسئولان وزارت خارجه کشورمان برای میزبانی تبریز از هیات های خارجی دارای ظرفیت برای توسعه همکاری در زمینه تبریز 2018 گفت: بزودی ویزای دیجیتالی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی صادر می شود.
نجفی موافقت ژاپن برای خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای این کشور را نیز خواستار شد.
به گزارش ایرنا، برنامه ماه فرهنگی ژاپن پس از تبریز در تعدادی از شهرهای کشور از جمله تهران ادامه خواهد داشت.
هنرمندان گروه سای که از سال 2005 فعالیت خود را شروع کرده و در بسیاری از کشورها برنامه اجرا کرده اند علاوه بر طبل از سنج و فلوت هم استفاده می کنند.
این آئین که با نواخته شدن سرود ملی 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن آغاز شد با اجرای گروه موسیقی موغام هنرمندان تبریزی هم همراه بود.
امسال همزمان با ماه فرهنگی ژاپن، نوزدهمین دوره مسابقات سخنرانی به زبان ژاپنی نیز ۱۵ بهمن ‌ماه در سالن چند منظوره سفارت ژاپن برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این برنامه تشویق ایرانیان علاقه ‌مند به فراگیری زبان ژاپنی و همچنین ارتقاء درک متقابل بین مردم ژاپن و ایران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما