شناسهٔ خبر: 17454144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی چین خواستار همکاری با شرکت پتروشیمی شازند شد

اراک - ایرنا - رئیس بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین، خواستار افزایش تعامل و همکاری این اتاق با شرکت پتروشیمی شازند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وانگ ین گوا عصر دوشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از شرکت پتروشیمی شازند در نشست با معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی و مدیران این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی شازند می تواند بخشی از مواد نفتی و مشتقات نفتی جمهوری خلق چین را تامین می کند.
وی بیان کرد: این صنعت آشنایی دیرینه ای با بازار صنعت جمهوری خلق چین دارد و امید است در سایه این نشست، افزایش سطح همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری شکل گیرد.
رئیس بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین ادامه داد: جمهوری خلق چین بزرگترین مصرف کننده نفت و مشتقات نفتی در جهان محسوب می شود .
وانگ ین گوا اظهار کرد: تجارت نفتی و مشتقات آن برای 2 کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی و شاخص های تجاری بین ایران و چین محسوب می شود.
وی عنوان کرد: بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین دارای 150 هزار نفر عضو فعال در زمینه انرژی به ویژه در حوزه نفت و مشتقات آن است.
به گزارش ایرنا، رئیس بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین اضافه کرد: 60 درصد از درآمد تولید ناخالص ملی این این اتاق از صنایع وابسته به نفت است.
وانگ ین گوا بیان کرد: هدف بازدید از شرکت پتروشیمی شازند ایجاد ارتباط مستقیم برای تبادلات تجاری، شناخت ظرفیت ها و تولیدات وفرصتی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: شرکت پتروشیمی شازند نیز از توانمندی ها و قابلیت های بسیار ارزشمندی برخوردار است.
ظفر افشون ادامه داد: استان مرکزی آماده همکاری با بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین است اما شرایط همکاری باید برنامه ریزی شده باشد.
وی عنوان کرد: کشور چین در زمان تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، همکاری مطلوبی با کشور داشت و این امر رغبت برای افزایش تعاملات و همکاری ها را دو چندان می کند.
وی اظهار کرد: تاکنون شرکت های زیادی برای سرمایه گذاری به استان مرکزی سفر کرده اند که بررسی شرایط همکاری های در حال بررسی است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی از استان های مطرح در کشور است که از توانمندی های ویژه ای برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند هم در این نشست گفت: این شرکت با بهره مندی از توانمندی های لازم آماده همکاری و تعامل با سرمایه گذاران خارجی است.
ابراهیم ولد خانی افزود: بخشی از تولیدات این شرکت به جمهوری خلق چین صادر می شود و آمادگی برای افزایش صادرات تولیدات مختلف نیز وجود دارد.
اعضای بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین از بخش های مختلف شرکت پتروشیمی شازند بازدید کردند.
بازدید از خط شش شرکت آلومینیوم سازی اراک و دیدار با استاندار مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه هیات بخش خصوصی اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین به استان مرکزی است.
مجتمع پتروشیمی شازند یکی از طرح های زیربنایی و مهم کشور است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات در سال 1363 به تصویب رسید.
فاز اول این شرکت پس از طی مراحل خرید دانش فنی، مهندسی و نصب، در سال 1372 به بهره برداری رسید و از سال 79 همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع در دستور کار قرار گرفت که فاز اول آن در سال 1384 و فاز دوم آن در سال 1386 به بهره برداری رسید و ظرفیت تولیدات آن به یک میلیون و 649 هزار تن در سال رسیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

انتهای پیام /*

نظر شما