شناسهٔ خبر: 17454083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بی سابقه صادرات گاز روسیه به اروپا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت گاز پروم در بیانیه ای با اشاره به افزایش بی سابقه صادرات گاز به آلمان در سال 2016 ، تاکید کرد صادرات گاز به آلمان از ابتدای سال 2017 نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت گاز پروم تاکید کرد این شرکت در سال 2016 ، 49 میلیون و 800 هزار متر مکعب گاز به آلمان صادر کرد.
این شرکت در سال 2015 نیز 45 میلیون و 300 هزار متر مکعب گاز به آلمان صادر کرده بود.
آلمان بزرگترین بازار خارجی شرکت دولتی گاز پروم روسیه است و این شرکت تامین کننده یک سوم گاز مورد نیاز اروپا محسوب می شود.
وابستگی شدید کشورهای اروپایی به گاز روسیه موجب نگرانی هایی در میان کشورها شده است و این نگرانی ها پس از اقدام روسیه در مارس سال 2014 در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و بروز اختلافها بین مسکو و کیف درباره بهای گاز که منجر توقف عرضه گاز شده بود، افزایش یافته است.
شرکت گاز پروم روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود صادرات گاز این شرکت به کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق از ابتدای سال 2017 و به سبب برودت هوا در اروپا به رقم بی سابقه ای رسیده است.
این شرکت افزود صادرات گاز به اروپا و ترکیه در نیمه اول ماه ژانویه امسال و در مقایسه با همین دوره زمانی سال گذشته 25/5 درصد افزایش یافته است.
صادرات گاز شرکت گاز پروم به آلمان نیز در نیمه اول ژانویه امسال و در مقایسه با سال گذشته نیز 21 درصد افزایش یافت.

­

نظر شما