شناسهٔ خبر: 17454081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم:

انتقال فاضلاب آبشوران راهکاری برای رفع دغدغه مردم کرمانشاه است

R41380/P1361/S6,68/CT1

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: انتقال فاضلاب آبشوران راهکاری برای رفع دغدغه مردم کرمانشاه است.

صاحب‌خبر -

مجتبی نیک‌کردار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه مشکل اساسی مردم تخلیه فاضلاب به رودخانه آبشوران است اظهار داشت: انتقال فاضلاب آبشوران به وسیله لوله‌های جمع‌آوری کننده به درون تصفیه خانه راهکاری برای رفع دغدغه مردم کرمانشاه است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر کرمانشاه بحث فاضلاب است، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان کرمانشاه قول مساعد دادند که اعتبارات طرح ساماندهی آبشوران را به اعتبارات سفر ریاست جمهوری اضافه کنند.

نیک‌کردار با اشاره به اینکه اکنون طرح خروج فاضلاب از رودخانه آبشوران آماده اجرا است، عنوان کرد: از نظر پروانه ساخت نیز در این زمینه با مشکلی روبرو نیستیم و چنانچه وعده دولت در رابطه با پرداخت مناسب و به موقع این طرح عملی شود، راه‌اندازی لوله‌های جمع‌آوری کننده در دو طرف آبشوران و جمع‌آوری فاضلاب از درون رودخانه و انتقال آن به سمت تصفیه‌خانه سریع اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه عملیات پروژه آبشوران ساماندهی می‌شود، افزود: زمانی که سیلابی در استان اتفاق بیافتد این رودخانه به طریقی ساماندهی می‌شود که این سیلاب به خوبی از درون آبشوران عبور کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مبلغ 75 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه نیاز است، گفت: برای ساماندهی رودخانه یک سوم اعتبار از استان، یک سوم نیز از سوی معاونت عمرانی و یک سوم باقیمانده نیز باید از سوی شرکت آب و فاضلاب تأمین شود و تاکنون در این رابطه جلسات مهمی با استاندار قبلی و فعلی و با وزیر نیرو برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار در کنار رودخانه و پشت دیوارهای بتنی دو لوله خیلی بزرگ جمع‌آوری کننده و انتقال دهنده فاضلاب از داخل رودخانه به سمت تصفیه‌خانه راه‌اندازی می‌شود، افزود: به این طریق تمام فاضلاب رودخانه آبشوران بعد از انتقال به داخل لوله‌های جمع‌آوری کننده به سمت قره‌سو می‌رود اما به جای تخلیه به داخل قره‌سو داخل تصفیه‌خانه ریخته می‌شود.

نیک‌کردار با اشاره به اینکه پروژه ساماندهی آبشوران در صورت عدم تأمین اعتبار سالها طول می‌کشد، گفت: دو خط لوله در شمال رودخانه قره سو نیز باید راه‌اندازی شود تا فاضلابهای شهرک طاقبستان و معلم که به رودخانه قره‌سو ریخته می‌شود را جمع‌آوری کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسیر رودخانه آبشوران کماکان روباز خواهد بود، اظهار کرد: بخشی از مسیر این رودخانه که در مرکز شهر قرار دارد سرپوشیده خواهد بود و دیوارها و پایه‌های آن نیز بتنی می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه نقاطی که این رودخانه باید به عنوان یک معبر ترافیکی به کار برده شود، سرپوشیده باقی خواهد ماند، عنوان کرد: قسمتی از این رودخانه در حد فاصل خیابان شهید مدرس تا حداد عادل و از میدان نواب تا میدان جلیلی نیز سرپوشیده و تبدیل به یک خیابان می‌شود و به عنوان یک معبر ترافیکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما