شناسهٔ خبر: 17454060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها:

میزان مشارکت مردم در توسعه لرستان ضعیف است

خرم آباد - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: میزان مشارکت مردم استان لرستان در توسعه استان ضعیف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان دوشنبه شب در نشست تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در روستاها در محل فرمانداری دورود افزود: با بررسی وضعیت سه استانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان پایلوت فعالیت می‌کنند مشخص شد استان لرستان از لحاظ ساختار طبیعی و اکولوژیک توانمندتر بود اما از لحاظ مشارکت مردم در توسعه یافتگی ضعیف ترین استان است
وی با بیان اینکه علت این موضوع در کارگروه های مختلف بررسی شد خاطرنشان کرد: مردم لرستان برای برای توسعه همه جانبه استان به کارهای مشارکتی و همکاری نیازمند هستند.
جندقیان با تاکید بر ارائه طرح ها و برنامه های مشارکتی توسط دهیاران برای توسعه روستاها افزود: بعد از ارائه این طرح ها همکاریهای لازم جهت هماهنگی بین دستگاهی ، صدور مجوز لازم، زمینه سازی برای ورود بخش خصوصی و اعطای تسهیلات مورد نیاز توسط سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در لرستان زمینه برای توسعه همه جانبه این استان آماده است.

**توسعه اقتصادی مانع مهاجرت روستائیان خواهد شد
فرماندار دورود نیز در این نشست گفت: اقتصاد پویا و توسعه آن در روستاها از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر جلوگیری خواهد کرد.
ماشاءالله نعمتی با بیان اینکه نقش روستائیان در اقتدار جمهوری اسلامی پر رنگ است ، افزود:توسعه زیرساخت ها و ایجاد کارگاه های تولیدی ضمن تحول در اقتصاد روستاها کاهش نرخ تورم و همچنین اشتغال پایدار را در پی خواهد داشت.
وی بر لزوم توجه به روستائیان تاکید کرد و گفت: به علت سیاستهای ناکارآمد و اشتباه گذشته تعدادی از کشاورزان از معیارهای غیراصولی و سنتی استفاده کرده اند که همین امر موجب معضل کم آبی در کشور شده است.
وی با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت کشور را روستائیان تشکیل می دهند افزود:توجه به روستاها علاوه بر افزایش صادرات غیر نفتی در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی نیز موثر است.
نعمتی اضافه کرد:نگاه ویژه به ظرفیتها و پتانسیل های روستاهای منطقه از جمله توریسم ، صنایع تبدیلی ، ماهیان گرم آبی و سردآبی ، معادن سنگ ، گیاهان دارویی ، زنبورداری و پرورش دام باعث ایجاد تحول در اقتصاد روستاها خواهد شد.
وی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها را توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: سال گذشته در شهرستان دورود 180 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند اما متاسفانه در روستاها که مقصدهای اصلی گردشگران هستند کوچکترین امکاناتی برای استقبال از آنها وجود ندارد.
7268/6060
خبرنگار:میلاد باقری**انتشار دهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما