شناسهٔ خبر: 17454031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی ماکو در گفت‌وگو با تسنیم:

۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در ماکو اعطا شد

R41361/P1361/S6,48/CT1

مدیر جهاد کشاورزی ماکو گفت: امسال مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی کشاورزی در شهرستان ماکو اعطا شد.

صاحب‌خبر -

قاسم تاروردی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به پرداخت مبلغ 113 میلیارد و 847 میلیون ریال اعطای تسهیلات بانکی در این شهرستان اظهار داشت: این مبالغ شامل سرمایه در گردش بخش زراعت از منابع داخلی بانک صندوق توسعه ملی، سرمایه در گردش بخش دام، بخش مکانیزاسیون امور فنی و مهندسی و نیز بخش دام و طیور را شامل می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی ماکو تصریح کرد: بی‌تردید پرداخت تسهیلات فوق به کشاورزان و دامداران سبب تثبیت شغل کشاورزان و دامداران این شهرستان شده است.

وی از توزیع بیش از دو میلیون و 500 هزار لیتر نفت گاز و نفت سفید برای فعال سازی بخش مکانیزاسیون، دامداری‌های صنعتی و مرغداران خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به توزیع به موقع سوخت لازم و نیز همکاری‌های صمیمانه شرکت نفت با این مدیریت، هیچ مشکلی در واحدهای تولیدی و مکانیزاسیون شهرستان ایجاد نشده است .

تاروردی‌زاده صادرات محصولات کشاورزی را جایگزین بهتری برای نفت اعلام کرد و افزود: از آنجایی که بزرگترین گمرک و پایانه مرزی بین ایران و کشورهای اروپائی یعنی مرز گمرک بازرگان در این شهرستان واقع شده، امسال بیش از 32 هزار و 254 تن محصول از قبیل پوست پسته، پوست گردو، هندوانه و سیب به خارج از کشور صادر شد.

وی از واردات بیش از 288 هزار و 276 تن محصولات دیگر از قبیل موز، توتون و الوار راش به کشور خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن بیش از 53 هزار و 838 تن انواع محصولات کشاورزی از این مرز ترانزیت شد که قرنطینه نباتات موجود در گمرک بازرگان نظارت کامل و کافی بر تمام محصولات وارداتی،صادراتی و ترانزیت را از نظر سلامت بررسی و گواهی صادر کرد.                

تاروردی‌زاده در زمینه عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماکو در بخش ترویج گفت: امسال این مدیریت با برگزاری هفت دوره فنی و حرفه‌ای، یک دوره سه روزه، 45 مورد کلاس ترویجی یک روزه ، سه مورد گروه‌های ترویجی و آموزش انفرادی در مجموع چهار هزار و 940 نفر را آموزش داده است.

وی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را بالا بردن سطح اطلاعات کشاورزان در زمینه به‌ زراعی، به‌نژادی در امور زراعی، باغی و دامی و حفظ عرضه‌های منابع طبیعی که در نهایت سبب افزایش درآمد و بالارفتن سطح زندگی کشاورزان می‌شود دانست.

انتهای پیام/

نظر شما