شناسهٔ خبر: 17454010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

گم شدن پیام ورود ایرباس در غبار بدسلیقگی استقبال

هفته گذشته در کنار انتشار خبر تلخ و ناراحت کننده درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی ، شاهد ورود اولین هواپیمای جدید ایرباس به کشورمان نیز بودیم که متاسفانه برخی رفتارهای غلط در وزارت راه و شهرسازی و همچنین ادامه خط تخریب منتقدان بی انصاف برجام باعث شد تا این دستاورد بزرگ برجام در سالگرد توافق هسته ای در حاشیه رود در حالی که به نظر می رسد خرید هواپیمای جدید از سوی کشورمان آن هم از ایرباس فراتر از ورود یک هواپیما به ناوگان هوایی کشورمان است و باید ابعاد دیگر آن نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
روزنامه خراسان: هفته گذشته در کنار انتشار خبر تلخ و ناراحت کننده درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی ، شاهد ورود اولین هواپیمای جدید ایرباس به کشورمان نیز بودیم که متاسفانه برخی رفتارهای غلط در وزارت راه و شهرسازی و  همچنین ادامه خط تخریب منتقدان بی انصاف برجام باعث شد تا این دستاورد بزرگ برجام در سالگرد توافق هسته ای در حاشیه  رود در حالی که به نظر می رسد خرید هواپیمای جدید از سوی کشورمان آن هم از ایرباس فراتر از ورود یک هواپیما به ناوگان هوایی کشورمان است و باید ابعاد دیگر آن نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
در حقیقت پس از یک سال بدعهدی و سنگ اندازی های مختلف غرب علیه اجرای درست و کامل برجام، اجرای قرارداد خرید هواپیما میان ایران و ایرباس به عنوان یک برند معروف و بزرگ اروپایی آمریکایی می تواند نشانه ای روشن برای دیگر شرکت های تجاری و سرمایه گذاران بین المللی جهت ورود به کشورمان باشد ضمن اینکه خرید این هواپیما خط بطلانی بر یک تحریم 37 ساله است که با دلایلی غیرهسته ای وضع شده و در واقع در برابر یکی از حیثیتی ترین چالش های میان ایران و آمریکا یعنی موضوع گروگانگیری است که امروز با تلاش دیپلمات‌های کشورمان و در سایه توافق هسته ای شاهد رفع شدن آن هستیم .
 
اتفاق اخیر می تواند ضمن افزایش امنیت صنعت هوایی ایرانیان راه را برای همکاری های بین المللی بیشتر و بزرگتر باز کند همچنین تامین مالی این قرارداد سنگین از سوی بانک‌های اروپایی خود شاهد دیگری از لغو تحریم‌های بانکی است که منتقدان آن را زیر سوال می برند در کنار این مسائل بازپرداخت ده ساله هزینه این هواپیماها جنبه مثبت دیگری است که خود نشان از اعتماد طرف مقابل به امنیت ایران و  ثبات و اجرای برجام دارد.
 
به نظر می رسد اگر بد سلیقگی بخش حمل و نقل کشورمان در نحوه پوشش ورود و استقبال از این هواپیما که با انتقادات بخشی از  افکار عمومی و صاحب نظران نیز روبرو شده نبود، می‌توانستیم از این دستاورد بزرگ و قابل تقدیر، بهره های بهتری در عرصه داخلی و خارجی ببریم و ضمن اطمینان بخشی به افکار عمومی داخلی ، فضا سازی مناسبی نیز برای صاحبان سرمایه و بانکداران بین المللی برای نگاه ویژه به ایران را شاهد بودیم .

نظر شما