شناسهٔ خبر: 17453973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

افتتاح ماه فرهنگی ژاپن در ایران

صاحب‌خبر -
آیین افتتاح ماه فرهنگی ژاپن در ایران و کنسرت طبل ژاپنی گروه "سای" با حضور سفیر ژاپن در ایران در هتل بین‌المللی شهریار تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفیر ژاپن در ایران از حضور خود در تبریز ابزار خرسندی کرد و گفت: مایلیم تبادلات فرهنگی با تبریز ادامه داشته‌ باشد و بتوانیم از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کنیم.

«هیرویاسو کوبایاشی» درباره گروه طبل سای یادآور شد: این گروه برنده بزرگترین مسابقه طبل ژاپنی است و با استفاده از شیوه‌های جدید و سازهای سنتی در اجرای طبل ژاپنی نظر تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده‌اند و مطمئنم که اجرای امروز برای ایرانی‌ها نیز لذت بخش بوده‌است.

در بخشی از این مراسم هنرمندان آذربایجان‌شرقی و ژاپنی به اجرای موسیقی به صورت مشارکتی پرداختند و باردیگر نشان دادند که هنر هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت برقراری تعاملات و همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: برگزاری ماه فرهنگی ژاپن در تبریز، نزدیکی و دوستی دو کشور ایران و ژاپن را در پی دارد و از طرفی می‌توان با نگاه بلندمدت، همکاری در سطح کلان و عقد قراردادهایی بین این دو کشور، زمینه پیشرفت و توسعه را برای استان فراهم کرد.

مرتضی آبدار با تاکید بر انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت: در راستای آمادگی تبریز برای میزبانی از گردشگران در سال ۲۰۱۸، بر سه بخش بازاریابی و برند، ارتقاء کمّی و کیفی زیرساخت‌ها و نیز برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها تمرکز داریم.

وی به اهمیت حضور فعالان هنری، اقتصادی و گردشگری در راستای رسیدن به اهداف تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و برگزاری آیین افتتاح ماه فرهنگی ژاپن در تبریز را آغازی امید بخش در مسیر توسعه گردشگری استان دانست.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ می‌توان به برگزاری نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و توسعه شهری و هم‌چنین برگزاری هفته‌های فرهنگی در کشورهای مختلف جهان به ویژه ژاپن اشاره کرد.

شهردار تبریز نیز در این مراسم حضور هنرمندان ژاپنی در تبریز را نشان از روابط نزدیک و امیدبخش ایران و ژاپن دانست و افزود: مردمان این دو کشور از جهات مختلف همچون سخت کوشی شبیه هم هستند و این دو می‌توانند در کنارهم برای توسعه فرهنگی و اقتصادی گام‌های موثری را بردارند و از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

صادق نجفی با اشاره به این‌که صدای شمارش معکوس تبریز ۲۰۱۸ به گوش می‌رسد، تاکید کرد: ضروری است همانند ژاپن، ما نیز به معرفی فرهنگ غنی خود به جهانیان توجه کنیم و تبریز ۲۰۱۸ بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان است.

وی یادآور شد: طی جلساتی که با مسئولان وزارت امورخارجه داشته‌ایم، در نظر داریم تا تبریز میزبان هیئت‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند، باشد و بتواند خود را به آنان به نحو احسن معرفی کند.

وی افزود: در نظر داریم تبریز با یکی از شهرهای ژاپن به عنوان خواهرخوانده باشد تا تعاملات و همکاری بین دو کشور گسترش یابد.

شهرهای تبریز در تاریخ ۲۷ دی ماه و تهران از ۲۹ دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری میزبان ماه فرهنگی ژاپن خواهند بود و گروه طبل سای در ۲۹ دی ماه در جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت نیز اجرا خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما