شناسهٔ خبر: 17453368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اولین نمایش استقلال با چهره جدید

جپاروف آمد. آندرانیک هم همین طور. حالا هواداران استقلال منتظرند هرچه زودتر تیمشان را با این دو خرید زمستانی ببینند و امیدوارانه‌تر به استقبال مصاف پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بروند.

صاحب‌خبر -

خود منصوریان هم برای این ترکیب بی‌تاب است. سرمربی آبی‌ها که از ابتدای فصل انواع و اقسام فشارهای روحی ـ روانی را تحمل کرده است، حالا بیش از هر زمان دیگر به دنبال ثبات است. استقلال البته به لحاظ کسب برد این هفته‌های اخیر بد نبوده است. کسب 6 پیروزی و 3 تساوی در 10 بازی اخیر آبی‌ها در لیگ برتر نشان می‌دهد میانگین آنها در این 10 هفته بیش از 2 امتیاز در هر بازی بوده که عملکردی قابل قبول به شمار می‌رود. اما آبی‌ها برای جبران نتایج ناامیدکننده 6 هفته نخست لیگ، شاید لازم باشد با شتاب بیشتری به دنبال کسب امتیاز باشند. فاصله 10 امتیازی این تیم با پرسپولیس صدرنشین و 8 امتیاز اختلافی که با تراکتورسازی دارند، باعث شده جایی برای اشتباه کردن برای تیم منصوریان باقی نماند. حریف امروز استقلال، تیم استقلال خوزستان است. حال و روز آبی‌های خوزستان به هیچ وجه خوب نیست. کسب تنها 2 پیروزی در 8 بازی اخیر و پذیرفتن 3 شکست در 4 بازی آخر، به خوبی گویای وضعیت مدافع عنوان قهرمانی لیگ است. تیم پور موسوی حالا رحیم زهیوی را هم ندارد و بخش زیادی از بار خط حمله اش را به دوش آرش افشینی گذاشته که در نیم فصل اول، بازیکنی نیمکت‌نشین برای آبی‌های تهران به شمار می‌رفت. با این حال شاید یکی از بازیکنان با انگیزه بازی امروز همین آرش افشین باشد.

بازی در ورزشگاه خالی

اتفاقات بازی با نفت تهران و حکم کمیته انضباطی، تیم فوتبال استقلال را برای یک بازی از همراهی هوادارانش محروم کرد. این حکم در بازی امروز اجرا می‌شود تا دربی آبی‌های لیگ، باوجود هیجان بالایش در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شود. این موضوع بیش از همه باعث نگرانی منصوریان شده است. سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال خوزستان، گفت: متاسفانه ما در این بازی یار دوازدهم را نداریم. دوست داشتیم هواداران را پشت سر خودمان داشته باشیم، اما امیدوارم آخرین باری باشد که ما محروم می‌شویم. هوادار باید متوجه باشد که در روزهای حساس نباید محروم باشد. از هواداران می‌خواهم همیشه فقط تیم خود را تشویق کنند و به حریف کاری نداشته باشند.

تراکتور هم تماشاچی ندارد

دیگر بازی حساس امروز را دو تیم تراکتورسازی و صنعت نفت در تبریز برگزار می‌کنند. وجه اشتراک این بازی با دیدار دو تیم استقلال و استقلال خوزستان، بدون تماشاگر بودن آن است. امروز تیم تبریزی هم از همراهی هوادارانش به دلیل تخلفات انضباطی محروم است.

همین موضوع کار سرخ‌پوشان تبریزی را در مقابل تیم تازه احیا شده صنعت نفت کمی دشوار می‌کند. برزیلی‌های فوتبال ایران که حالا فیروز کریمی را روی نیمکت خود دارند، بعد از پیروزی مقابل صبا، امیدوارند در مصاف با یکی از مدعیان قهرمانی هم امتیاز کسب کنند. در مقابل تراکتورسازی اگر می‌خواهد همچون هفته گذشته صدرنشینی پرسپولیس را به مخاطره بیندازد، حتما باید برنده این بازی خانگی باشد. این بار با توجه به بازی دشوار پرسپولیس با فولاد (دیداری که روز چهارشنبه در اهواز برگزار می‌شود) هیچ بعید نیست تراکتورسازی با بردن صنعت نفت به صدر جدول برود و آن‌را تا قبل از هفته هجدهم در اختیار خود نگه دارد، با این حال فعلا چیزی قابل پیش بینی نیست. فقط می‌توان گفت بخت تراکتورسازی برای برنده شدن بیشتر از حریف آبادانی است.

در دیگر بازی امروز صبا میزبان پیکان است. شاگردان مجید جلالی اکنون با 26 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند. از طرفی پیکان می‌تواند با برتری بر صبا جای ذوب‌آهن را در رده سوم بگیرد ولی از سوی دیگر سایه سنگین استقلال را پشت سر خود احساس می‌کند. نتیجه دیدار پیکان و صبا به همراه نتیجه بازی استقلال برابر هم‌نام خوزستانی‌اش می‌تواند کاملا ترکیب بالای جدول را دچار تغییر کند.

نظر شما