شناسهٔ خبر: 17453281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

محصولات جدید پورشه در راه بازار

شاهکارهای تازه‌ پورشه سرانجام تولید شد. حالا مدل‌های جی‌تی (GT) جدید این برند محبوب، حسابی خبرساز شده‌اند. آنها نسخه‌های جدیدی از مدل 2015 پورشه Carrera GT 911 هستند که حالا با به‌روزرسانی هیجان‌انگیز توانسته‌اند، عطش سیری‌ناپذیر علاقه‌مندان این دسته از خودروها را برآورده کنند. پورشه‌های جدید، مجهز به نسل جدید موتور توربوشارژ قدرتمندی هستند که حتی سخت‌پسندترین طرفداران پورشه‌ها را هم قانع می‌کنند.

صاحب‌خبر -

همان موتور سه لیتری دوقلوی توربویی که در کاررا اس 2/991 معرفی شد، اینجا دیده می‌شود، اما اوج هیجان جایی است که 30 اسب بخار بر توان آن افزوده شده و به رقم جالب توجه 444 اسب بخار رسیده است. در دنیای موتورهای قدرتمند توربوشارژ، 30 اسب بخار رقم چشمگیری است.

مهندسان پورشه، از تازه‌ترین فناوری خود در این جی‌تی‌های جدید استفاده کرده‌اند. آنها جذب‌کننده شوک PASM (مدیریت تعلیق فعال پورشه) را در این محصولات به کار گرفته‌اند. این فناوری که به عنوان یک آپشن در سایر محصولات جدید این کمپانی و در گرو پرداخت هزینه اضافی نصب می‌شود، در اینجا به عنوان ساختاری اصلی و استاندارد به کار گرفته شده است. این فناوری پیشرفته به صورت الکترونیک عمل می‌کند که نتیجه آن، نبود احساس کوچک‌ترین لرزش هنگام عبور از دست‌اندازهاست.

راننده در نسخه‌های جدید فرمانی را در دست می‌گیرد که شاهد تلفیق هنرمندانه نوآوری و فناوری در آن هستیم. راننده تنها با فشردن یک دکمه می‌تواند خودرو را در وضعیت‌های متنوع حرکتی قرار دهد. ساختار فشرده چراغ‌ها، دهانه مشکی اگزوز و البته تایرهای 20 اینچی که دور رینگ‌های منحصربه‌فردی قرار گرفته‌اند، همگی نشان از آن دارند که پورشه به اصول قدیمی خود همچنان وفادار مانده است. این همان روندی است که در سایر جی‌تی‌های قبلی پورشه نیز دیده می‌شود. سه نسخه جدید از خانواده جی‌تی‌های پورشه، دارای جعبه‌دنده‌های هفت‌سرعته دستی یا دبل کلاچ هفت‌سرعته PDK هستند. درباره قیمت محصولات جدید چه می‌توان گفت؟ به‌طور کلی، پورشه‌ها گرانقیمت هستند و قطعا جی‌تی‌های جدید هم گرانقیمت خواهند بود. گفته می‌شود، مدل‌های جدید با قیمتی بیش از 94 هزار پوند (حدود 462 میلیون تومان) ارائه می‌شود که حدود 8500 پوند بیشتر از کاررا اس‌های شناخته شده است. آنهایی که طرفدار این محصولات هستند و پول خرید آنها را هم دارند، می‌توانند از هم‌اکنون سفارش دهند و البته چند هفته‌ای تا تحویل صبر کنند.

مترجم: مهدی پیرگزی

نظر شما