شناسهٔ خبر: 17453166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

برای کاپیتانی به استقلال نیامدم

منتظر دربی می‌مانم

پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و استقلال با آندرانیک تیموریان قرارداد بست. بازیکنی که گفته می‌شود از سوی منصوریان جذب شده تا استقلال در غیاب سیدمهدی رحمتی، بزرگ‌تر داشته باشد. آندو بلافاصله بعد از بازگشت با خبرنگاران هم صحبت شد. حرف‌های تازه او را بخوانید:

صاحب‌خبر -

چه شد ماشین‌سازی رضایتنامه‌ات را صادر کرد؟

شرایطم را به مدیران باشگاه گفتم و آنها با جدایی‌ام موافقت کردند. آنها در محیطی آرام تصمیم گرفتند و رضایت دادند. من از آنها تشکر می‌کنم. شاید با توجه به سن و سالم، دیگر نتوانم به فوتبال تبریز برگردم، اما همیشه برای تبریزی‌ها احترام قائل خواهم بود و آنها را از صمیم قلب دوست دارم. بخشی از فوتبال من در تبریز رقم خورد. خاطرات خوبی از این شهر دارم و برای همه تبریزی‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

می‌دانی چه چالش‌هایی، انتظارت را می‌کشد؟

مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود یک بازیکن در تیم بزرگی مثل استقلال موفق باشد، آمادگی ذهنی است. من در حال حاضر از این نظر کاملا آماده‌ام و سعی می‌کنم از لحاظ فنی هم به شرایط ایده‌آل نزدیک شوم. خیلی انگیزه دارم و فکر می‌کنم از این انگیزه، هم خودم سود می‌برم و هم استقلال. من آمده‌ام تا با همه وجودم در خدمت استقلال و هواداران خوبش باشم.

با دو خرید بزرگ، میانگین سنی تیم بالا رفته. قبول داری؟

این‌طور نیست که بگوییم یک تیم باتجربه قطعا قهرمان نمی‌شود یا یک تیم جوان حتما قهرمان می‌شود. آمده‌ایم به تیم خدمت کنیم. می‌خواهم با استقلال اوج بگیرم. این هدف بزرگ من است.

آیا احتمالش وجود دارد که استقلال در همین فصل قهرمان شود؟

شاید اتفاق بیفتد. استقلال در نیم‌فصل اول هم تلاش خوبی کرده و این تلاش در نیم‌فصل دوم هم ادامه خواهد داشت.

فاصله امتیازی با پرسپولیس را جبران می‌کنید؟‌

ما با صدرنشین‌ها بازی رودررو داریم. از طرفی در نیم فصل دوم، امتیاز گرفتن برای مدعی‌های قهرمانی سخت‌تر می‌شود، چون همه سبک بازی آنها را بخوبی می‌دانند. هفته قبل، هم پرسپولیس و هم تراکتورسازی بسختی از سد رقبای خود گذشتند. ما فرصت داریم برای رسیدن به صدر.

با نتایج نیم‌فصل اول، گرفتن سهمیه هم آرزوی استقلالی‌ها باشد

این‌طور نیست. بازیکن استقلال باید بزرگ فکرکند. ما پشت سرمان، کوهی عظیم به نام هواداران را داریم که می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند. شک نکنید ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.

حتما می‌دانی یکی از آرزوهای هواداران استقلال، جبران شکست‌های اخیر در دربی‌هاست.

زود است از حالا درباره آن بازی حرف بزنیم. خودتان هم می‌دانید آندرانیک تیموریان اهل کری خواندن نیست. من برای پرسپولیسی‌ها همیشه احترام قائل بوده‌ام، اما اگر بخواهم از درونم حرف بزنم باید اعتراف کنم برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنم.

می‌گویند آندو را برای کاپیتانی استقلال آورده‌اند؟

در حال حاضر دغدغه‌های بزرگ‌تری دارم و به این چیزها فکر نمی‌کنم. استقلال باید خودش را در جدول بالا بکشد. بازیکنان باید با همه وجود در نیم فصل دوم به میدان بروند و بهترین بازی‌ها را انجام دهند تا دل هواداران شاد شود؛ اینها مهم‌تر از کاپیتانی من است.

نظر شما