شناسهٔ خبر: 17448035 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رونمایی پاناسونیک از تبلت جان‌سخت

شرکت ژاپنی پاناسونیک به تازگی تبلت جان‌سخت هیبریدی FZ-Q2 را معرفی کرد که در کنار مشخصات میان‌رده، قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شد. سال 2016 برای تعداد کمی از سازندگان گوشی های هوشمند سال خوبی بود و اکثرا این سال را با شکست پشت سر گذراندند اما شیائومی از جمله معدود کمپانی های موفق در سال گذشته بود. شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O سال گذشته به معرفی سیستم‌عامل جدید «اندروید ور 2.0» پرداخت اما تاریخ دقیقی مشخص نکرد و گفته شد در اوایل 2017 منتشر می‌شود. اما اوایل 2017 دقیقا چه تاریخی بوده و کاربران باید چه زمانی منتظر انتشار این بروزرسانی باشند؟ تحقیقات جدید نشان از این دارد که با وجود گذشت روزهای شلوغ خرید منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی، همچنان تقاضا برای پیکسل‌های گوگل بالا است. یکی از پر رونق ترین بخش های نمایشگاه CES 2017 هواپیماهای بدون سرنشین یا آنطور که در ایران مشهور است پهپادها بودند. این دستگاه ها به تدریج راه خود را از صنایع نظامی به زندگی روزمره کاربران باز کرده اند و حالا مجموعه گسترده ای از قابلیت ها از ارسال کالا گرفته تا کنترل ترافیک و حتی سرگرمی را تحت پوشش خود قرار می دهند. با این حال هنوز فضای زیادی برای پیشرفت تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها باقیست. گوشی های هوشمند نسل به نسب قدرتمندتر میشوند و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه میشود. اما همین که قدرت در آنها افزایش میابد مصرف باتری آنها نیز متعاقبا بالا میرود. این اتفاقیست که در سال های گذشته همواره رخ داده است اما کمپانی ها کاری جز افزایش نسبی ظرفیت باتری این گجت ها نتوانسته اند انجام دهند که این نیز چندان مثمر ثمر نبوده است و همچنان باتری گجت های قابل حمل، یکی از نقاط ضعف آنها محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که کاربران اندروید به عنوان برتری نسبت به iOS از آن یاد می کنند، رایگان بودن اپلیکیشن های بیشتر یا در واقع رایگان بودن اپ ها و بازی های کاربردی بیشتری نسبت به پلتفرم اختصاصی اپل است. البته این روند در سال های اخیر دچار تغییرات جدی شده و حالا نمی توان به راحتی گفت اندروید دارای برنامه های رایگان بیشتری نسبت به iOS است اما با این حال همچنان این گزاره که اپ های گران بیشتری در اپ استور نسبت به پلی استور گوگل وجود دارند صحیح است. امروز اپل از تصمیمی رونمایی کرد که می تواند این اختلاف قیمتی را

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت افزار مگ،‌ FZ-Q2 تبلتی با سیستم‌عامل ویندوز 10 بوده که شامل مشخصاتی چون پردازنده Core m5 اینتل، صفحه‌نمایش Full HD، صفحه‌کلید جدا شونده ای با نور پس زمینه، عمر باتری 9 ساعته که 2 برابر یک تبلت مصرف‌کننده است.

سیستم‌عامل ویندوز 10 پرو این تبلت از ویژگی‌های امنیتی بالایی برخوردار بوده و شرکت پاناسونیک این محصول را برای کسب وکار تدارک دیده است. تبلت FZ-Q2 به خروجی HDMI مجهز است و یک تبلت مقاوم محسوب می‌شود که در برابر گرد و غبار و ارتعاشات مقاوم است.

البته در برابر آب نیز مقاومت بالایی داشته و تنها در برابر آسیب‌های مورد اشاره مقاومت ندارد. گذشته از آن با وجود اس‌اس‌دی هیتری می‌تواند در مناطق سرد جان‌سخت باشد.

پاناسونیک مشخص نکرده FZ-Q2 چه زمانی عرضه می‌شود اما گفته شده با پشتیبانی از شبکه 4G LTE و قیمتی 2299 دلاری به بازار ورود پیدا می‌کند.

نظر شما