شناسهٔ خبر: 17446549 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فاطمی: فیزیک و تکنیک کریم راز موفقیتش در یونان است

ورزش > فوتبال ملی - بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس می‌گوید کریم انصاری‌فرد به خاطر فیزیک و تکنیک خوبش در المپیاکوس موفق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کریم انصاری فرد پس از یک و نیم فصل درخشش در پانیونیوس یونان، توانست توجه المپیاکوس تیم پرافتخار یونان را به خود جلب کند و با این تیم بزرگ قرارداد ببندد. مهاجم ملی پوش کشورمان اما برای موفقیت در المپیاکوس و قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم راه سختی در پیش دارد. بر همین اساس و برای آشنایی بیشتر با لیگ یونان و شرایط تیم المپیاکوس با فراز فاطمی بازیکن سابق استقلال تهران صحبت کردیم. فاطمی در سال 1999 برای یک فصل در لیگ یونان بازی کرده و شرایط این کشور و لیگ فوتبالش را به خوبی می شناسد.

 

شما یک دوره در لیگ یونان بازی کردید و کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران هم الان در لیگ یونان است. سطح فوتبال یونان در اروپا چگونه است؟

مثل آلمان و اسپانیا نیست. درجه دو اروپاست ولی فوتبال درگیرانه و فیزیکی ای دارد و به خصوص تیم المپیاکوس که الان کریم انصاری فرد را خواسته جز تیم های سطح اول اروپاست. المپیاکوس و آ ا ک و پاناتینایکوس تیم هایی هستند که در سطح اول اروپا هستند. این که الان آقای انصاری فرد را خواستند خیلی برای فوتبال ما و آقای انصاری فرد خوب است. این تیم هر سال در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و همین باعث می شود فوتبال ایشان دیده شود.

باشگاه های بزرگ اروپایی برای بازیکن گرفتن به لیگ یونان هم توجه ویژه ای دارند.

بله همینطور است. بازیکن های این تیم چون در جام باشگاه های اروپا بازی می کنند، می توانند خودشان را نشان بدهند و دیده شوند و از همان جا هم ان شالله به تیم های بهتر اروپا بروند.

جایگاه المپیاکوس در جدول لیگ یونان چگونه است؟

همیشه یا اول است یا دوم. در هر 5 سال هم شاید 4 سالش المپیاکوس قهرمان باشد. برای همین هم تیم پرطرفداری است. تیم شهر آتن پایتخت یونان است و ورزشگاه خیلی زیبایی هم دارد. یکی از تیم های خیلی خوب اروپاست.

کریم انصاری فرد چقدر می تواند در این تیم موثر باشد؟

کریم بازیکن تکنیکی ای است و مهمترین مساله ای که در فوتبالش دارد این است که فیزیک خیلی خوبی دارد و بازیکن محکمی است و برای همین می تواند در لیگ یونان جواب بدهد. همان روزی هم که برای اولین بار می خواست به یونان برود از روزنامه خبر ورزشی با من مصاحبه کردند من گفتم انصاری فرد در یونان موفق می شود به خاطر شرایط فیزیکی ای که دارد و چون باتکنیک هم هست می تواند نسبت به بازیکن های یونان برتری پیدا کند و بتواند موفق باشد که دیدیم موفق هم شد.

یونان چطور کشوری است؟

فرهنگشان به ما نزدیک است و از قدیم یونان باستان و ایران باستان با هم بودند برای همین آنجا زندگی کردن نسبت به زندگی در کشورهای دیگر اروپایی راحت تر است و به دلیل نزدیکی فرهنگی که با هم داریم ایرانی ها را راحت قبول می کنند و آنها را دوست دارند.

زبانشان سخت نیست؟

انگلیسی اصلا بلد نیستند و زبان خاص خودشان را دارند ولی کمک می کنند. همانطور که گفتم چون ایرانی ها را دوست دارند در کارها به ایرانی ها کمک می کنند و همین موجب می شود آدم بتواند گلیمش را از آب بکشد.

در ابتدا ولی باید سخت باشد.

سال اول سخت است ولی بعد از آن هم زبان را به مرور یاد می گیری و هم اینکه جا می افتی. کریم الان سال اول را گذرانده و به نظر من بعد از این دیگر برایش خوب می شود.

خودتان الان کجا هستید؟

 

پارسال تیم پارسه را داشتیم که توانستیم آن را در لیگ یک نگه داریم که امتیازش را به تیم بادران فروختند. الان هم به دنبال کارهای مربیگری ام هستم که کارهای حرفه ای اش را انجام می دهم. یکی دو پیشنهاد هم داشتم که متاسفانه تیم های لیگ یکی هستند که شرایط مالی و رتبه ای خوبی ندارند. من قبول نکردم و منتظرم یک پیشنهاد خوب برسد. 

43258

برچسب‌ها:

نظر شما