شناسهٔ خبر: 17441624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان:

مرغداری های استان زنجان عاری از  آنفلوآنزای پرندگان است

زنجان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان با اشاره به بیماری آنفلو آنزای پرندگان، گفت: مرغداری های استان زنجان عاری از  آنفلوآنزای پرندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسدی ظهر دوشنبه در جلسه کار گروه بهداشت شهرستان زنجان، به شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌ها اشاره کرد و افزود: این آنفولانزا بین انسان و حیوان مشترک بوده و طعمه آن پرندگان هستند.

وی اظهار کرد: موضوع آنفلوآنزای پرندگان باید جدی گرفته شود و دهیاران در صورت مشاهده مورد مشکوکی از مرگ پرندگان، باید گزارش کنند چرا که این بیماری بیشتر در روستاها و دامپزشکی ها دیده می شود. 

اسدی افزود: آنفلوانزای پرندگان حدود۱۰۰ سال قبل در بین پرندگان ایتالیا مشاهده شد و سپس به سایر نقاط جهان منتشر شده و با توجه به بازرسی های صورت گرفته توسط دامپزشکی استان زنجان تاکنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه مردم نگران نباشند چرا که موردی از این بیماری در استان  زنجان دیده نشده است،تاکید کرد: مرغداری های استان زنجان عاری از  آنفلوآنزای پرندگان است ولی سازمان محیط زیست و دامپزشکی برای کنترل این بیماری پیشگیری های لازم را دارند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح پایش آنفلوآنزا در استان زنجان، گفت: اجرای طرح پایش آنفولانزا، بروز کردن دستورالعمل های دامپزشکی در خصوص این بیماری ، دریافت گزارش روزانه از واحد های صنعتی در خصوص تلفات در مرغداریها برای جلوگیری از آنفلونزای پرندگان  در استان است.

نظر شما