شناسهٔ خبر: 17437314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آیفون 8 ضد آب خواهد بود

گزارش جدید به ضد آب بودن آیفون بعدی اشاره دارد. این گزارش می‌گوید، آیفون 8 با استاندارد IP68 همراه بوده که نسبت به آیفون 7 در برابر آب مقاومت بیشتری دارد. سال 2016 برای تعداد کمی از سازندگان گوشی های هوشمند سال خوبی بود و اکثرا این سال را با شکست پشت سر گذراندند اما شیائومی از جمله معدود کمپانی های موفق در سال گذشته بود. شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O سال گذشته به معرفی سیستم‌عامل جدید «اندروید ور 2.0» پرداخت اما تاریخ دقیقی مشخص نکرد و گفته شد در اوایل 2017 منتشر می‌شود. اما اوایل 2017 دقیقا چه تاریخی بوده و کاربران باید چه زمانی منتظر انتشار این بروزرسانی باشند؟ تحقیقات جدید نشان از این دارد که با وجود گذشت روزهای شلوغ خرید منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی، همچنان تقاضا برای پیکسل‌های گوگل بالا است. یکی از پر رونق ترین بخش های نمایشگاه CES 2017 هواپیماهای بدون سرنشین یا آنطور که در ایران مشهور است پهپادها بودند. این دستگاه ها به تدریج راه خود را از صنایع نظامی به زندگی روزمره کاربران باز کرده اند و حالا مجموعه گسترده ای از قابلیت ها از ارسال کالا گرفته تا کنترل ترافیک و حتی سرگرمی را تحت پوشش خود قرار می دهند. با این حال هنوز فضای زیادی برای پیشرفت تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها باقیست. گوشی های هوشمند نسل به نسب قدرتمندتر میشوند و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه میشود. اما همین که قدرت در آنها افزایش میابد مصرف باتری آنها نیز متعاقبا بالا میرود. این اتفاقیست که در سال های گذشته همواره رخ داده است اما کمپانی ها کاری جز افزایش نسبی ظرفیت باتری این گجت ها نتوانسته اند انجام دهند که این نیز چندان مثمر ثمر نبوده است و همچنان باتری گجت های قابل حمل، یکی از نقاط ضعف آنها محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که کاربران اندروید به عنوان برتری نسبت به iOS از آن یاد می کنند، رایگان بودن اپلیکیشن های بیشتر یا در واقع رایگان بودن اپ ها و بازی های کاربردی بیشتری نسبت به پلتفرم اختصاصی اپل است. البته این روند در سال های اخیر دچار تغییرات جدی شده و حالا نمی توان به راحتی گفت اندروید دارای برنامه های رایگان بیشتری نسبت به iOS است اما با این حال همچنان این گزاره که اپ های گران بیشتری در اپ استور نسبت به پلی استور گوگل وجود دارند صحیح است. امروز اپل از تصمیمی رونمایی کرد که می تواند

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت‌افزار مگ، تاکنون شایعات متعددی از آیفون 8 یا همان 7اس منتشر شد اما هیچ یک توسط اپل تایید یا تکذیب نشده است. حال گزارش جدید به ضد آب بودن آیفون بعدی اشاره دارد. این گزارش می‌گوید، آیفون 8 با استاندارد IP68 همراه بوده که نسبت به آیفون 7 در برابر آب مقاومت بیشتری دارد. تلفن‌هوشمند فعلی اپل تنها شامل استاندارد IP67 می شود که گلکسی اس 7 از آن بهره می‌برد و احتمالا گلکسی اس 8 نیز با چنین استانداردی همراه باشد.

در حالی که گواهی IP67 تنها تا 1 متر دستگاه را در برابر آب مقاوم نگه می‌دارد اما IP68 تا 30 دقیقه دستگاه را در عمق 1.5 متری قرار خواهد داد. 6 نیز به معنای مقاومت تلفن‌هوشمند در برابر گرد و غبار است. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا سپتامبر 2017 منتظر ماند تا شرکت کوپرتینویی از نسل بعدی آیفون با تغییرات متعدد رونمایی به عمل آورد.

نظر شما