شناسهٔ خبر: 17431640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

ناگفته‌هاي ناطق نورياز واکنش «آيت الله» به رد صلاحيتش در انتخابات سال 92

صاحب‌خبر -

سخنران مراسم هفتمين روز درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني با استناد به حضور باشکوه مردم در مراسم‌هايي که در گراميداشت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد ، آن را نشانگر عزيز بودن آن مرحوم در نزد مردم دانست .

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري که در حرم امام خميني (ره) به مناسبت هفتمين روز درگشت آيت الله هاشمي رفسنجاني سخن مي‌گفت، با تسليت به عفت مرعشي (همسر آيت الله هاشمي )اظهارکرد: به شما ملت وفادار هوشيار و بيدار ايران نيز تسليت عرض مي‌کنم از خداوند بزرگ براي آن شخصيت کم نظير اگر نگويم بي نظير علو درجات را خواستارم، وقتي قرار شد در اين مجلس با شکوه سخنران باشم فکر مي کردم چه آيه اي از آيات قران را که مناسب اين مجلس و اين شخصيت است را انتخاب کنم . به قرآن مراجعه کردم. ديدم چندين آيه آمد که اگر انسان کمترين دقت را داشته باشد مي تواند بگويد مرحوم هاشمي مصداق اين آيات است.

وي ادامه داد: همه آن ها را نمي شود گفت يکي از آن ها سوره ي مريم آيه ي 96 است.کساني که به عمل صالح ايمان دارند نزد مردم عزيز هستند، اين اجتماع ،ختمي که توسط مقام معظم رهبري گرفته شد ،اجتماع قم و اجتماعات شهرهاي ديگر اين موضوع را نشان نمي دهد؟

ناطق نوري با طرح اين سوال که آيا آيت الله هاشمي رفسنجاني با تاريخ درخشان زندگي اش مصداق السابقون و انصار نيست؟ ،گفت: هاشمي زنده است همانطور که امام فرمود هاشمي زنده است تا نهضت زنده است. ايشان با زندگي، روش رفتار ،منش حتي با فوتش آموزه هايي براي ما گذاشت .

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ادامه داد: من از سال 42 تا کنون که 53 سال مي شود با آيت الله هاشمي بودم و در طول دوران مبارزه در قم، زندان و پيروزي انقلاب هم با ايشان بودم، پس آن صفاتي که درباره ايشان مي گويم، مشاهدات يقيني من است.

وي تاکيد کرد:آيت الله هاشمي از ريا، دوچهره و چند چهره بودن و دوگانه سخن گفتن تنفر داشت، اما در جامعه الان ما هزار چهره هم وجود دارد هر طرف باد بياد مي چرخند و اينها بد آدمهايي هستند.

ناطق نوري همچنين يادآورشد:درس ديگر آيت الله هاشمي رفسنجاني درس مقاومت و صبوري است، من گاهي مي ماندم که علي رغم تهمت ها ناملايمات و در حالي که کوهي از مشکلات وجود داشت صبح ميامد و در جلسه مجمع تشخيص آرام و با لبخند حضور پيدا مي‌کرد و اين را دوستاني که در مجمع بودند نيز تصديق مي‌کنند.

وي در ادامه به ماجراي رد صلاحت آيت الله هاشمي رفسنجاني در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 92 اشاره کرد و گفت: زماني‌که صلاحيت ايشان را براي انتخابات رياست جمهوري به هر دليلي رد کردند که البته به مخيله ما هم خطور نمي کرد که اين اتفاق بيفتد، در حال آماده شدن براي رفتن به سفر بودم که با شنيدن اين خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، ديدم اين بي معرفتي است که به سفر بروم. به ديدار ايشان به خانه اش رفتم و ديدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتي براي ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را ديدم احساس کردم بار سنگيني بر دوش من است، اما وقتي خبر رد صلاحيتم اعلام شد، آرام ترين شب زندگي ام بود؛ چرا که باري از دوش من برداشته شد و وظيفه ام را هم انجام دادم. من از آيت الله هاشمي پرسيدم حالا مي خواهي چه کني و ايشان پاسخ داد مردم را به پاي صندوق راي دعوت مي کنم زيرا انقلاب و نظام است که اهميت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما