شناسهٔ خبر: 17428867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده اولین آنفو لانزای فوق حاد طیور در اصفهان

او لین آنفولانزای فوق حاد طیور در محمد آباد جرقویه اصفهان مشاهده شد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،  مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت :بر اثر مشاهده آنفو لانزای فوق حاد پرندگان در یکی از منازل مسکونی محمد آباد جرقویه ،70قطعه از پرندگان این روستا به علت جلو گیری از شیوع آنفو لانزا معدوم شد .
شهرام موحدی افزود :در بازرسی کار شناسان بهداشت این اداره کمتر از 10مرغ خانگی بر اثر آنفو لانزا در این منزل مسکونی تلف شدند .
وی با  اشاره به اینکه حدود سه ماه در این استان دوره آموزشی ،ترویجی وهشدار های بهداشتی در زمینه آنفو لانزای فوق حاد پرندگان به رو ستاییان و واحد های صنعتی طیور داده شده است ، گفت : 11استان کشور هم اکنون در گیرمقابله با این بیماری هستند .
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم استان برای تهیه فرآورده های خام دامی به مراکز  زیر پوشش حوزه  دامپزشکی استان مراجعه کنند ،افزود :به دلیل انکه نمی توان از هیچ گونه واکسیناسیونی برای  مقابله با این ویروس استفاده کرد ،تنها راه مقابله معدوم کردن طیور است .
وی به مردم و مرغداریها توصیه کرد :به منظور جلو گیری از شیوع آنفو لانزای فوق حاد پرندگان از نزدیک شدن پرندگان مهاجر مانند کلاغ و گنجشک به طیور خانگی خود ، خود داری کنند .
هم اکنون 51کشور جها ن در گیر این بیماری هستند .

نظر شما