شناسهٔ خبر: 17428489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان قم

دستگاه‌های دولتی در تأمین زیرساخت‌های برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند

R7854/P1336/S6,62/CT7

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان بر ضرورت مشارکت حداکثری دستگاه‌های دولتی در فراهم کردن زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احد جمالی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان قم طی سخنانی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: باوجود برخی جفاهایی که در حق این بزرگ‌مرد انقلاب اسلامی شد، ایشان هرگز عرصه‌ خدمت را ترک نکرد و این باید الگویی برای همه‌ی علاقه‌مندان به‌نظام باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه انتخابات بستر قانونی برای مشارکت جمعی مردم است افزود: همه‌ مسئولان ستاد انتخابات استان باید اهتمام جدی برای برگزاری انتخابات باشکوه داشته باشند.

جمالی حضور و فعالیت گرایش‌های مختلف در انتخابات را سرمایه‌ی اجتماعی نظام دانست و گفت: در راستای مشارکت حداکثری مردم بایستی از همه‌ ظرفیت‌ها ازجمله سازمان‌های مردم‌نهاد بهره ببریم.

معاون استاندار قم رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تکیه به اصول قانونی و جدیت در اجرای قانون بایستی در همه‌ مراحل برگزاری انتخابات موردتوجه قرار بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قم خاطرنشان کرد: همه‌ دستگاه‌های دولتی بایستی مشارکت حداکثری در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رویداد مهم ملی داشته باشند.

جمالی همچنین با اشاره به تجربیات کسب‌شده از انتخابات گذشته، بررسی نقاط ضعف و قوت و نیز نیازسنجی کمیته‌های ذیل ستاد و ارسال آن‌ها به دبیرخانه‌ی ستاد را خواستار شد.

افزایش 15 تخت روان‌پزشکی ویژه کودکان در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: افتتاح این تخت‌ها در ارائه خدمات به مردم مؤثر است و سبب پیشبرد بهتر اهداف در حوزه سلامت می‌شود.

محمدرضا مظفری با اشاره به جایگاه راه‌اندازی 40 تخت روان‌پزشکی در حوزه طرح تحول نظام سلامت گفت:‌ راه‌اندازی تخت‌های روان‌پزشکی اقدامی ارزنده درزمینهٔ تحول نظام سلامت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به نحوه پذیرش این بیماران اشاره کرد و افزود: بیماران این حوزه به‌طور عادی پذیرش می‌شوند به‌طوری‌که از بیمه‌شدگان شهری 6 درصد هزینه و از بیمه‌شدگان روستایی سه درصد هزینه دریافت می‌شود.

وی بابیان اینکه استان قم به 100 تخت دیگر روان‌پزشکی نیاز دارد، گفت: ‌بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 15 تخت دیگر ویژه کودکان به تخت‌های موجود اضافه می‌شود تا خدمات جدیدی به این وسیله به افراد ارائه شود.

ناجا به دنبال زمینه‌سازی و تبلور جلوه‌های ورزشی جدید است

فرمانده انتظامی استان قم در همایش تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران مسابقات سراسری کاراته کشور اظهار داشت: برگزاری مسابقات سراسری کاراته ناجا به میزبانی استان قم رویداد مهمی بود که در این استان اتفاق افتاد.

سردار کاظم مجتبایی ادامه داد: بنای نیروهای مسلح تقویت بنیه جسمانی کارکنان و قهرمان‌پروری است، حرکت و پویایی و آمادگی کارکنان برای مسابقات در سطوح بالا موجب ارتقاء انگیزه و مصمم شدن اراده برای تقویت قوای جسمانی و آمادگی برای اجرای مأموریت‌های مختلف در شرایط دشوار است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: ناجا به دنبال زمینه‌سازی و تبلور جلوه‌های ورزشی جدیدتری در سطح کشور است.

وی متبرک شدن مسابقات به نام شهیدان ناجا را عملی صالح خواند و افزود: نام‌گذاری مسابقات به نام شهدای گران‌قدر کشور دو حسن بزرگ دارد؛ یکی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و دیگری دمیدن روح معنویت در کالبد ورزش است که انسان را دررسیدن به کمال و مقصود نهایی، کمک می‌کند.

مسابقات کاراته سراسری ناجا یادواره سردار شهید "علیرضا همایی فصیح" با شرکت تعداد 41 تیم از یگان‌های انتظامی سراسر کشور با شرکت 350 ورزشکار و مربی به مدت دو روز در پنجم و ششم دی‌ماه سال جاری در سالن ورزشی نخلستان سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم در سه ماده ورزشی (آزاد – کنترلی و کاتا ) با قضاوت داوران و اساتید سرشناس از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران و هیئت کاراته ناجا و هیئت کاراته استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما