شناسهٔ خبر: 17416116 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رستمی: انتخابم به عنوان بهترین وزنه بردار دنیا افتخاری برای ورزش ایران خواهد بود

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2016 ریو در واکنش به انتخابش به عنوان یکی از شش نامزد برتر وزنه برداری جهان گفت: کسب عنوان «بهترین وزنه بردار جهان» افتخار با ارزشی برای ورزش ایران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

«کیانوش رستمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خدا را شکر می کنم که این اتفاق امسال یک بار دیگر برای من رخ داد و توانستم یکی از بهترین های جهان در سال 2016 باشم و این مساله می تواند برای کشورمان با ارزش باشد.
وی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که در همه جای دنیا، ایرانیان می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و امیدوارم مردم، وزنه برداری را که لایق این عنوان است، انتخاب کنند.
دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان بیان داشت: البته در سال 2014 نیز با ایلین ایلیا وزنه بردار سرشناس قزاقستانی نیز رقابت تنگاتنگی برای کسب این عنوان داشتم که دوم شدم.
وی با اشاره به اینکه هنوز به شخصی تمرین کردن اعتقاد دارم، در خصوص تصویب آئین نامه مقررات اردویی در فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: آن چیزی که به نفع منافع ملی و موجب به اهتزاز درآوردن پرچم ایران باشد، انجام می دهم.
این قهرمان پرآوازه وزنه برداری جهان در خصوص تمرینات خود نیز گفت: چند صباحی است که تمرینات خود را آغاز کرده ام و قصد دارم با آمادگی کامل در پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریکا شرکت کنم.
رستمی با اشاره به کسب مدال نقره در رقابت های جهانی سال 2015 در آمریکا خاطر نشان کرد: قصد دارم ناکامی سال 2015 را در پیکارهای جهانی امسال با کسب مدال طلا جبران کنم.
وی با ابراز گلایه از عملی نشدن وعده ها و قول های برخی افراد و مسئولان پیش از المپیک ریو گفت: در مراسم تقدیر از ورزشکاران استان کرمانشاه حواله ای را برای دریافت سکه دادند که سایر ورزشکاران سکه های خود را تحویل گرفتند و زمانی که من برای تحویل سکه مراجعه کردم، اعلام کردند سکه نداریم.
وی با اشاره به وعده یک شرکت اتومبیل سازی برای اهدا یک دستگاه اتومبیل به عنوان پاداش گفت: در زمان تحویل اتومبیل با کمال تعجب از من خواستند که قراردادی را برای تبلیغات آنها امضا کنم و این در حالی است که حامی مالی ورزشکار بودن و دادن هدیه با هم فرق می کند.
رستمی با اشاره به سوء استفاده برخی از نام وی پیش از المپیک با قول دادن جایزه گفت: این موضوع اصلا قشنگ نیست و از مسئولان می خواهم که با چنین موضوعاتی برخورد کنند چرا که بازی کردن با سرنوشت و احساسات قهرمانان کار خوبی نیست و مردم ایران بزرگوارتر و بزرگتر از این حرف ها هستند.
وی یادآور شد: بعد از گذشت چند ماه از المپیک ریو به این نتیجه رسیدم که دیگر سراغ قول ها و وعده هایی که برخی داده بودند، نروم و چقدر خوب بود که حرفی در خصوص پاداش و جایزه به میان نمی آمد و اگر در المپیک نتیجه نمی گرفتم، آبروی من به نوعی می رفت و مردم ناراحت می شدند.
رای گیری برای انتخاب بهترین وزنه برداران زن و مرد سال 2016 آغاز شده است و تا 31 ژانویه ( 12 بهمن) ادامه دارد.
علاقه مندان تا 12 بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به نشانی http://www.iwf.net/best-lifters-2016 به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

نامزدهای بهترین وزنه بردار مرد:‌
1 - اسکار فیگوئروآ (کلمبیا)
2 - کینگ کوان لانگ (چین)
3- روسلان نورالدینوف (ازبکستان)
4 - نیهات رحیموف (قزاقستان)
5 - کیانوش رستمی (ایران)
6 - لاشا تالاخادزه (گرجستان)
ورزشی**1067**1379
خبرنگار: رضا رمضانی، انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما