شناسهٔ خبر: 17408155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی :

زیارت ائمه اطهار ارتباط عاطفی و سیاسی است

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: زیارت ، نخست یک ارتباط عاطفی است و در مرحله بعدی یک ارتباط سیاسی می باشد چرا که زیارت ائمه یک پیام سیاسی نیز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ، امروز در جمع مبلغان طرح هجرت کوتاه مدت  حوزه علمیه استان که در  سالن اجتماعات حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: اصل اول رستگاری صبوری کردن، مقاوم بودن و خودسازی است، اصبرو یعنی از لحاظ فردی خودتان را مدیریت کنید و در برابر سختی ها مقاوم و صبور باشید.

وی با اشاره به اینکه دومین اصل رستگاری صابرو است، افزود: "صابروا" یعنی صبر جمعی داشته باشید و با یکدیگر هم اگر ارتباط می گیرید صابر باشید و تار و پود جامعه تان را به هم گره بزنید.

امام جمعه بجنورد، "رابطو" را اصل سوم رستگاری دانست و گفت:" رابطو ا"یعنی با امام و خانواده خود مرتبط باشید و تقوا پیشه کنید امام صادق (ع) می فرمایند اصبرو، صابرو علی الفتنه یعنی در مقابل فتنه های اجتماعی و رخدادهای کور شبه آلود با همدیگر مرتبط شوید و فتنه های گمراه گر را خنثی کنید و به صورت جمعی در مقابل فتنه های ویرانگر جامعه تان بایستید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین رابطو یعنی ارتباط گرفتن با کسانی که به آنها اقتدا می کنید و آنها را به عنوان پیشوا و رهبر باور دارید.

وی با بیان اینکه نحوه ارتباط با امام و رهبر یک جامعه انواع و اقسام مختلفی دارد، گفت: یکی از انواع آن ارتباط علمی است که یعنی با امام و رهبر خود از لحاظ علمی مرتبط باشید و از علم آنها سود ببرید در این راستا باید سخنان ائمه معصوم (ع) را مطالعه کنید تا بتوانید دین اسلام را بیشتر بشناسید چون امامان ما قله ها و معدن علم هستند و ما هر چه بیشتر کلام نورانی آنها را مطالعه کنیم این ارتباط نزدیک تر می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه چهارمین اصل رستگاری "فاتقواالله" است، گفت: نزدیکترین وسایل علی الله اهل بیت (ع) هستند و ما نیز باید ارتباط توسلی با اهل بیت (ع) و امامان خود برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط عاطفی و ارتباط توسلی دو نوع ارتباط با ائمه (ع) به شمار می رود، افزود: ارتباط عاطفی یعنی اینکه در ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار (ع) خود را مرتبط کنید در شادی هایشان شاد و در غم هایشان غمگین باشیم، در روز تولد برایشان جشن بگیریم و در روز شهادت مراسم عزا برگزار کنیم و شادی و غم هایشان را پاس بداریم که اینها نمونه های ارتباط عاطفی برقرار کردن با ائمه اطهار است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه زیارت ائمه اطهار نیز یک نوع ارتباط عاطفی و سیاسی است، گفت: زیارت نخست یک ارتباط عاطفی است و در مرحله بعدی یک ارتباط سیاسی می باشد چرا که زیارت ائمه یک پیام سیاسی نیز دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: چطور وقتی می خواهید به یک دوست نزدیک شوید دل شما بیشتر می تپد، از این رو زیارت نیز ارتباط عاطفی ما را با ائمه اطهار (ع) تشدید و شعله ور می کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه زیارت در فرهنگ تشیع یعنی ارتباط تنگاتنگ عاطفی، گفت: هنگامی که به قصد زیارت به امامان و ائمه اطهار (ع) سلام می دهید، این ارتباط عاطفی به اوج خودش می رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه زیارت ارتباط عاطفی ما را با اهل بیت (ع) بارور و بالنده می کند، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: باید خود را به امام خویش نزدیک ‌تر کنیم و ارتباط بیشتری با امام خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما