شناسهٔ خبر: 17405564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان خوزستان

جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اهواز

R41468/P1377/S6,57/CT11

۳۴ متکدی درحال تکدی‌گری از سوی مدیریت اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری جمع آوری شده و به اردوگاه متکدیان منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، 34 متکدی در حال تکدی‌گری در سطح شهر توسط اکیپ جمع آوری متکدیان جمع آوری شدند و به اردوگاه متکدیان که زیر نظر مدیریت اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قرار دارد منتقل شدند.

از میان متکدیان جمع آوری شده 18 نفر مرد، 12 نفر زن و 4 نفر خردسال هستند.

در مجموع 10 نفر از افراد جمع آوری شده از اتباع بیگانه هستند.

بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اهواز

آئین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار شد.

این آئین در مسجد آیت‌الله بهبهانی(ره) اهواز واقع در خیابان امام برگزار شد و مردم این کلانشهر یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند.

آئین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مجمع خادمین مسجد آیت‌الله بهبهانی(ره) اهواز برگزار شد.

نشست خبری کنگره تصویر برداری بیماری‌های زنان

نشست خبری هشتمین کنگره تصویر برداری بیماری‌های زنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار خواهد شد.

این نشست خبری روز یکشنبه 26 دی ماه سال 1395 از ساعت 10 صبح در سالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار خواهد شد و مسئولان هشتمین کنگره تصویر برداری بیماری‌های زنان به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد طیور در مسجدسلیمان

دوره آموزشی آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان و با حضور دامداران شهرستان جلسه پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: در این جلسه دکتر شرفی از اداره دامپزشکی به معرفی عوامل ایجاد و شیوع این بیماری پرداخت و راه‌های مبارزه با آن را بیان کرد.

علی‌اکبر باورساد افزود : همه ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی از کشورهای همسایه به استان‌های مختلف کشور خطر شیوع و ابتلاء جمعیت پرندگان در ایران به بیماری آنفلوانزا افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: معمولاً این دسته از پرندگان خود علائم بیماری را بروز نداده ولی عامل بیماری را از طریق مدفوع رها می‌سازند.

انتصاب در حوزه هنری خوزستان

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان منصوب شد.

مجتبی آقاکوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری خوزستان، محمد غدیرزاده را که از فعالان عرصه هنرهای نمایشی استان است، به عنوان سرپرست جدید معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان منصوب کرد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان ضمن تاکید بر تولید آثار هنری ارزشمند توسط هنرمندان واحدهای مختلف هنری خواستار بهره‌مندی بیشتر از هنرمندان جوان، متعهد و با استعداد استان شد.

محمدغدیرزاده متولد 1352 از فعالان و پیشکسوتان  عرصه هنرهای نمایشی استان خوزستان است.

وی دارای 28 سال سابقه مستمر در فعالیت‌های هنری در زمینه بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی است.

در کارنامه هنری وی دبیری و داوری ده‌ها جشنواره تئاتر منطقه‌ای و استانی و عناوین برتر بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی از جشنواره‌های کشوری دیده می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های وی تدریس در کلاس‌های بازیگری، کارشناس تئاتر امور تربیتی استان، کارشناس تئاتر بسیج هنرمندان استان و همچنین در زمینه فیلم‌سازی و موسیقی فعالیت‌های متعددی داشته است.

بازدید مدیراجتماعی شهرداری از مرکز ساماندهی کودکان کار

مدیر امور اجتماعی شهرداری اهواز به همراه کارشناسان حوزه اجتماعی از موسسه خیریه گلشن آل طاها بازدید به عمل آوردند.

احسان عزیزی مدیر اجتماعی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به همراه کارشناسان حوزه اجتماعی از مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز شبانه روزی نگهداری از دختران بی سرپرست 6 تا 12 سال که زیر نظر موسسه خیریه گلشن آل طاها اداره می شوند بازدید به عمل آورد.

این بازدید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین با هدف همکاری و تعامل و ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و نیازمند صورت گرفت.

موسسه خیریه گلشن آل طاها با جذب کمک های خیرین اقدام به راه اندازی مراکز خیریه نموده است و کلیه هزینه این مراکز از کمک مردم تامین می‌شود.

برگزاری کلاس‌‌های آموزشی بیماری آنفلوانزای پرندگان

کلاس‌های آموزشی بیماری آنفلوانزای پرندگان در شهرستان آبادان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان اظهار داشت: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی طیور بویژه بیماری آنفلوانزای طیور، این مدیریت اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی  ترویجی با محوریت این بیماری در سطح روستاها کرد.

ناجی شهیب‌زاده گفت: راه‌های  شناخت بیماری آنفلوانزای پرندگان، پیشگیری و امنیت زیستی در این کلاس‌ها آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: همه ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی از کشورهای همسایه خطر شیوع و ابتلاء جمعیت پرندگان در ایران به بیماری آنفولانزا افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: عامل این بیماری ویروسی بوده و به حرارت حساس  است  و مصرف کنندگان می‌توانند با پختن کامل گوشت مرغ از سلامت گوشت سفید مصرفی خود در صورت شیوع این بیماری اطمینان حاصل کنند.

صدور 1126 گواهینامه آسانسور

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: در 9 ماهه امسال تعداد یک هزار و 126  گواهی تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور جهت مناطق مختلف شهرداری شهرستان های استان خوزستان صادر شده است.

رضا دهدشتی زاده اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل و همچنین شرکت های بازرسی کننده تائید صلاحیت شده تعداد دو هزار و 800 مورد بازرسی نظارتی از روند کار شرکت های نصاب آسانسور نیز انجام داده اند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور پایان کار دریافت می‌کنند از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.
دهدشتی‌زاده افزود: همشهریان محترم درصورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان خوزستان منعکس و یا با سامانه 1517 تماس حاصل نمایند.

تعویض سنگ مزار شهید

سنگ مزار یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای اهواز تعویض شد.

این برنامه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در قطعه یک گلزار شهدای اهواز صورت پذیرفت که طی آن سنگ مزار شهید عبدالحسین پشتی‌پور از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تعویض شد.

شهید عبدالحسین پشتی‌پور فرزند عدیو در سال 1320 هجری خورشیدی در اهواز دیده به جهان گشود و در تاریخ 14 دی ماه سال 1359 آسمانی شد.

این دلیرمرد اهوازی در سن 39 سالگی به شهادت رسید و مزارش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز زیارتگاه همگان است.

طرح توانمندسازی دانش آموزان قصه‌گو در آبادان

طرح توانمندسازی دانش آموزان در زمینه‌ قصه‌گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در شهرستان آبادان برگزار شد.

مرضیه ململی نوترکی مسئول کانون شماره 3 آبادان گفت: در راستای همکاری‌های متقابل کانون و آموزش و پرورش بر اساس ابلاغیه‌ای که آموزش و پرورش در خصوص اجرای مسابقات قصه‌گویی به مدارس خود پیرامون توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه قصه‌گویی ارسال کرده بود کانون با توجه توانایی در انتقال تجربه‌ی اجرای فعالیت قصه‌گویی به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم مراکز کانون در این طرح مشارکت کرد و با دعوت از یکی از دبستان‌های شهرستان آبادان طرح توانمندسازی دانش آموزان درزمینه ی قصه و قصه‌گویی در کانون شماره 3 آبادان اجرا شد.

وی با بیان این‌که، طرح توانمندسازی دانش آموزان در زمینه‌ قصه‌گویی در دو مرحله اجرا شد پیرامون این طرح بیان کرد: در مرحله‌ نخست مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبستان دولتی شهید نواب صفوی به‌عنوان اولین مدرسه انتخاب شده مراجعه و ضمن ارائه نکات کلیدی قصه‌گویی به دانش آموزان، یک نمونه قصه کودک را برای بچه‌ها قصه‌گویی کردند.

ململی نوترکی ادامه داد: در مرحله دوم دانش آموزان علاقه‌مند پس از انتخاب قصه‌ مورد علاقه و تمرین آن به کانون مراجعه و داستان‌های خود را در حضور مربیان قصه‌گویی کردند و کارهای آن‌ها ارزیابی شد.

وی یادآور شد: ستاره بابا رحمتی به همراه 5 دانش‌آموز آبادانی دیگر به‌عنوان نفرات برتر این طرح انتخاب و به‌عنوان قصه‌گوهای برگزیده به اداره آموزش پرورش آبادان معرفی شدند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان آبدان، 4 مرکز ثابت دارد که  با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

کلاس آموزشی حجاب و عفاف در شوشتر

با هدف ارتقا و افزایش آگاهی های عمومی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران،  کلاس آموزش حجاب و عفاف ویژه کارکنان بنیاد شهرستان شوشتر برگزار شد.

در این کلاس که در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوشتر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد زین الدین مطالب و آموزش های لازم را با استناد به آیات و روایات ارائه کرده و به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

بزرگداشت دانشجوی شهید پرویز زکوی

بزرگداشت سالگرد شهید پرویز زکوی از دانشجویان شهید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

این برنامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و یاد و خاطره این دانشجوی رشته مبارزه با بیماری‌ها گرامی داشته شد.

شهید پرویز زکوی در سال 1344 در روستای مله گوراب شهرستان باغملک دیده به جهان گشود و در 25 دی ماه سال 1365 شربت شهادت نوشید.

این دلیرمرد باغملکی در سن 21 سالگی در شلمچه به شهادت رسید و نامش در دفتر شهدای اسلام ثبت شد.

انتهای پیام/

نظر شما